۱۵۸۳
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۵۷۳
فرهنگ و هنر موسیقی

تیتر یک خبر ویژه

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورمان اصلی‌ترین دغدغه مسوولان قطع زنجیره انتقال این ویروس بوده است که در پی آن تمامی فعالیت‌های فرهنگی تا اطلاع ثانوی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی لغو و بسیاری از هنرمندان موسیقی برای تشویق مخاطبان به در خانه ماندن اقدام به برگزاری کنسرت در فضای مجازی کرده و خواهند کرد.
به گزارش روی تیتر به نقل از ایرنا، در خانه ماندن اجباری مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شاید شب‌های طولانی و کسالت باری را برای مردم ایجاد کرده باشد و همین امر برای برخی از چهره‌های مطرح موسیقی احساس وظیفه‌ای خطیر به ارمغان آورد تا با هنر موسیقی و مقبولیت خود در میان هوادارانشان آن‌ها را به در خانه ماندن تشویق کنند.

این هنرمندان موسیقی در قبال مخاطبانشان وبه قصد تشویق آن‌ها به در خانه ماندن و تلطیف افکار عمومی و همچنین ایجاد لحظات خوش برای مخاطبان در خانه نشین خود بوده اقدام به برگزاری کنسرت‌های آنلاین در فضای مجازی کرده و یا خواهند کرد که این کار در نوع خود اقدامی شایان تقدیر است.

اولین هنرمندی که برای مخاطبان خانه نشین خود اقدام به برگزاری کنسرت آنلاین در فضای مجازی کرد روزبه نعمت الهی بود.

صندلی‌های خالی و ملتی عاشق

روزبه نعمت الهی خواننده پاپ کنسرت خود را با عنوان صندلی‌های خالی برای ملت عشق بدون هیچ تماشاگری و با قصد تلطیف افکار عمومی برای مخاطبانش که در این شب‌ها به قصد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خانه نشینی را انتخاب کرده اند، در برج میلاد تهران به روی صحنه برد تا مخاطبانش از خانه و از طریق فضای مجازی (سایت آپارات)، نظاره‌گر هنرنمایی این هنرمند و گروهش باشند.

این هنرمند که کنسرت خود را با قطعه بی تو نفس کشیدن سخته این هنرمند در قسمتی از کنسرت خود گفت: از خداوند مهربان می‌خواهم تا همه شما سلامت باشید و امیدوارم عزیزانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند هرچه زودتر رخت عاقبت به تن کنند.

این کنسرت در حالی اجرا شد که برای رعایت حداکثر ایمنی این هنرمند از نوازندگان کمتری در این اجرا بهره برد و نوازندگان این کنسرت همگی ماسک به صورت داشتند..
در خانه بمانیم و کنسرت زنده ببینیم
قطعه لعنت به تهران بدون تو قطعه‌ای بود که این هنرمند آنرا به جانباختگان حوادث امسال تهران از سیل ابتدای سال تا حوادث طبیعی دیگر و جانباختگان سانحه هوایی و هموطنانی که جان خود را بخاطر ابتلا به کرونا از دست دادند تقدیم کرد. نعمت الهی پیش از اجرای قطعه آخر خود یعنی ایران این هنرمند از تمام خوانندگان جهان دعوت کرد تا به کمپین ملت عشق پیوسته و از طریق اجرای کنسرت در فضای مجازی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

مشکی پوشان در اینترنت

یکی دیگر از هنرمندانی که در این روز‌ها اقدام به برگزاری کنسرت در فضای مجازی خواهد کرد رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ کشورمان است.

کنسرت این هنرمند در فضای مجازی که ساعت ۲۱ روز (سه‌شنبه ۱۲فروردین) به همراه ارکستر مشکی پوشان، در صفحه شخصی و سایت اینترنتی این هنرمند قابل دیدن خواهد بود با سورژرایتز‌های خاصی همراه خواهد بود.

در همین راستا شرکت برگزار کننده کنسرت‌های رضا صادقی مشغول برنامه‌ریزی‌های مختلف برای کنسرت آرش و مسیح، شهاب مظفری و سایر خواننده‌های تحت قرارداد شرکت آراد در فضای مجازی است که جزییات آن به زودی اعلام خواهد شد.

در خانه بمانیم و کنسرت زنده ببینیم

آنپلاگد همایون در فضای مجازی

حامد همایون خواننده موسیقی پاپ کشورمان هم در همین راستا و تشویق هوادارانش به در خانه ماندن به قصد قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا، ساعت ۱۹ روز پنجشنبه هفتم فروردین ماه از زادگاهش شیراز به همراه تعدادی از نوازندگان جوان این شهر در فضای مجازی کنسرت آنپلاگد برگزار می‌کند.

گفتنی است اجرای «آنپلاگد به شکلی از اجرای موسیقی گفته می‌شود که به‌وسیلهٔ ساز‌های آکوستیک اجرا می‌شود و از مشخصات این نوع اجرا تمرکز بر بداهه نوازی و عدم استفاده از ادوات موسیقی الکترونیک است.

این کنسرت که در آن قطعات آلبوم دوباره عشق و چند اثر ماندگار از این هنرمند اجرا خواهد شد، در تاریخ و زمان اعلام شده از طریق کانال و صفحه‌های مرتبط با موسسه «ترانه شرقی در فضای مجازی قابل دیدن خواهد بود.

در خانه بمانیم و کنسرت زنده ببینیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: