۱۶۵
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
تعداد بازدید : ۵۲۱
شروع ثبت نام متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم از صبح امروز
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در انتخابات از امروز، دهم آذرماه، در ساختمان وزارت کشور شروع شده است و تا پایان روز شنبه، شانزدهم همین ماه، ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش روی تیتر، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در انتخابات از امروز، دهم آذرماه، در ساختمان وزارت کشور شروع شده است و تا پایان روز شنبه، شانزدهم همین ماه، ادامه پیدا خواهد کرد. ۲۰۸ حوزه شامل وزارت کشور، فرمانداری‌های سراسر کشور، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به طور همزمان از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم هستند. دبیر ستاد انتخابات کشور در مورد شرایط نام نویسی گفته است: داشتن حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن که دارای ارزش استخدامی باشد، داشتن مدرک پایان خدمت نظام وظیفه، و التزام عملی به اسلام و تابعیت ایرانی از شرایط نام نویسی داطلبان است.

طبق آخرین اخبار منتشره تعداد افراد ثبت نام کننده ۵۵۰ نفر بوده اند. از میان چهره‌های شناخته شده‌ای که تا این لحظه ثبت نام کرده اند می‌توان به غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت و محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک و از چهره‌های اصولگرا، اشاره کرد.