۱۷۳
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۵۳۵
بدن انسان یک سرزمین خارق‌العاده است. نگاهی به خودتان در آینه بیندازید؛ احتمالاً چیز‌هایی پیدا می‌کنید که حتی کاربردشان را نمی‌دانید. همه اعضای بدن به دلیلی وجود دارند و اگر کاربردشان را بدانید حتماً شگفت زده می‌شوید.
به گزارش روی تیتر، بدن انسان یک سرزمین خارق‌العاده است. نگاهی به خودتان در آینه بیندازید؛ احتمالاً چیز‌هایی پیدا می‌کنید که حتی کاربردشان را نمی‌دانید. همه اعضای بدن به دلیلی وجود دارند و اگر کاربردشان را بدانید حتماً شگفت زده می‌شوید.

یک: خال‌های گوشتی

خال‌های گوشتی زمانی به وجود می‌آیند که سلول‌های درون پوست به جای آنکه در سرتاسر پوست پخش شوند، به صورت گروهی رشد می‌کنند. این خال‌ها معمولاً بی خطر هستند، اما گاهی هم ممکن است نشانه‌ی وجود مشکلی در بدن مثل سرطان باشند. روشی پزشکی که با استفاده از آن تغییرات خال‌های گوشتی رصد می‌شود تا سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

دو: مو‌های زیربغل

کارکرد اصلی مو‌های بدن انتشار فرومون است. نوعی هورمون که جفت احتمالی‌تان را به شما جذب می‌کند. در مورد مو‌های زیر بغل هم صدق می‌کند که به پخش بوی بدن کمک می‌کند. بدن آدم‌ها هم مانند حیوانات، هر کدام بوی منحصر به خود را دارند که باعث جذب دیگران به آن‌ها می‌شود. احتمالاً به همین دلیل است که بعضی افراد از بو کردن لباس‌های کثیف شریک عاطفی لذت می‌برند.

سه: دندان عقل

دندان عقل در حقیقت سومین دسته از دندان‌ها است که در دهان ما رشد می‌کند. اجداد ما برای جویدن غذا‌های سفت و سختی مثل ریشه‌های درختان، برگ ها، گوشت حیوانات و میوه‌های مغز دار به این دندان نیاز داشتند، به خصوص زمانی که دندان‌های دیگرشان را از دست می‌دادند. دندان‌های عقل در واقع دندان پشتیبان هستند.

چهار: ابرو‌ها

ابرو‌ها از چشم‌های ما در برابر رطوبت باران و عرق محافظت می‌کنند. از آن جایی که می‌توانیم آن‌ها را برای ابراز احساسات مان حرکت دهیم، ابرو‌ها ابزار مهمی هم در برقراری ارتباط محسوب می‌شوند. تحقیقی در سال ۲۰۰۳ نشان داد ابرو‌ها نقشی اساسی در تشخیص چهره‌ها دارند. در این تحقیق وقتی ابرو‌ها از تصویر چهره‌های مشهور حذف شد، شرکت کنندگان فقط در ۴۶ درصد موارد قادر به شناسایی چهره‌ها بودند.

پنج: ناخن‌ها

ناخن‌های دست و پا از نوک انگشتان آن‌ها در برابر صدمات محافظت می‌کنند. ناخن‌ها به ما کمک می‌کنند تسلط بهتری روی چیز‌های مختلف داشته باشیم و بتوانیم بعضی چیز‌ها را بکنیم. هر زمان که به خارش می‌افتیم، ناخن هایمان به کمک مان می‌آیند. به علاوه، ناخن‌ها پنجره‌ای رو به سلامت بدن هستند.

شش: زبان کوچک

زبان کوچک همان بافت کوچک قطره شکلی است که در انتهای گلوی ما آویزان است و وقتی دهان را باز می‌کنیم آن را می‌بینیم. این عضو فقط در انسان‌ها وجود دارد و تحقیقات نشان داده که زبان کوچک ما را قادر می‌سازد هنگام خم شدن آب بنوشیم و به صحبت کردن ما هم کمک می‌کند.

هفت: مو‌های پا

تا به حال فکر کرده اید که مو‌های پا به چه درد می‌خورند؟ وقتی برای ادامه‌ی زندگی هیچ نیازی به آن‌ها نیست. اما در گذشته‌های دور، اجداد ما برای گرم ماندن به موی بدن نیاز داشتند، به خصوص که آن زمان هنوز شلوار اختراع نشده بود. در هوای سرد، ماهیچه‌های کوچکی که فولیکول‌های مو را احاطه کرده اند مو‌ها را سیخ می‌کنند و به این ترتیب گرمای بیشتری در اطراف بدن می‌ماند. در واقع مو‌ها برای پا‌ها مثل یک پتوی طبیعی عمل می‌کنند.

هشت: آپاندیس

آپاندیس کیسه‌ای کوچک در جایی است که روده‌های بزرگ و کوچک به هم می‌رسند. گرچه اغلب تصور می‌شود این عضو هیچ فایده‌ای ندارد، اما آپاندیس در حقیقت از باکتری‌های مفید روده‌ها محافظت می‌کند. اگر دچار اسهال شوید، باکتری‌های مفید درون آپاندیس به حفظ سلامتی کمک خواهند کرد.

نه: کک و مک

کک و مک در اثر ژنتیک و قرار گرفتن در معرض آفتاب به وجود می‌آید. این لکه‌ها اغلب در افرادی که پوست روشن تری دارند ظاهر می‌شوند، همانطور که بعضی افراد در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید برنزه می‌شوند. علت آن است که بدن سعی می‌کند با این روش از خود در برابر صدمات ناشی از نور خورشید محافظت کند. در حقیقت کک و مک نوعی ضد آفتاب طبیعی، علیه پرتو‌های فرابنفش خورشید است.

ده: ریش و سبیل

ریش و سبیل چیزی فراتر از مقادیری موی صورت است که مردان را از زنان متمایز می‌کند. ریش و سبیل برای مردان بیشتر مانند یال شیر عمل می‌کند. شاید نوعی است پوشش که از مردان در برابر حمله به بخش‌های آسیب پذیر فک شان محافظت می‌کند.