۱۹۳
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : ۵۶۴
سلبریتی‌ها و هنرمندان نقش مهمی در این فعالیت‌های خیرخواهانه دارند. تعدادی از آن‌ها بخش عظیمی از درآمد هنگفت خود را به خیریه‌ها تقدیم می‌کنند. طرفداران آن‌ها هم، علاقه زیادی به حرکت در مسیر آن‌ها دارند. با برخی از مهم‌ترین سلبریتی‌هایی که ثروت خود را خرج کار‌های خیرخواهانه می‌کنند، آشنا شوید.
به گزارش روی تیتر فقط در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده آمریکا، ۴۱۰ میلیارد دلار به خیریه‌ها اهدا شد. در سطح جهان هم ۴۱ درصد اهداکنندگان به صندوق‌های پولی مرتبط با بلایای طبیعی و ۳۱ درصد از آن‌ها به نهاد‌های غیر دولتی و خیریه‌های خارج از کشور خود پول اهدا می‌کنند. باقی پول‌های اهدایی به مسائلی مثل آموزش، حیوانات و خدمات انسانی و سایر هزینه‌ها رسیده است.

سلبریتی‌ها و هنرمندان هم نقش مهمی در این فعالیت‌های خیرخواهانه دارند. تعدادی از آن‌ها بخش عظیمی از درآمد هنگفت خود را به خیریه‌ها تقدیم می‌کنند. طرفداران آن‌ها هم علاقه زیادی به حرکت در مسیر آن‌ها دارند. با برخی از مهم‌ترین سلبریتی‌هایی که ثروت خود را خرج کار‌های خیرخواهانه می‌کنند، آشنا شوید.

کیانو ریوز
کیانو ریوز در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد پولی که تا آن زمان به دست آورده برای گذراندن زندگی‌اش تا چند قرن بعدی کافی است! ستاره‌ی مجموعه فیلم‌های ماتریکس و جان ویک به بخشندگی و زندگی ساده‌اش مشهور است. او میلیون‌ها دلار از درآمدش از سه گانه‌ی ماتریکس را به تیم‌های طراحی لباس و جلوه‌های ویژه این مجموعه فیلم تقدیم کرده بود، چون اعتقاد داشت به اندازه کاری که انجام می‌دانند، دریافتی نداشتند.

او در کنار فعالیت در سینما، به اداره‌ی یک بنیاد خصوصی هم مشغول است. این بنیاد کمک‌های میلیونی خود را به تحقیقات حوزه سرطان و بیمارستان‌های تخصصی کودکان اهدا می‌کند. بیماری‌های سرطان برای کیانو ریوز یک مسئله بسیار شخصی است. او در ابتدای دهه ۹۰ فهمید خواهرش به سرطان خون مبتلا شده است.

لئوناردو دیکاپریو
بنیاد لئوناردو دیکاپریو یا Leonardo DiCaprio Foundation نام مجموعه‌ای است که توسط این بازیگر آمریکایی در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. این بنیاد محیط زیستی در ۲۱ سال فعالیت خود بیش از ۸۰ میلیون دلار به بیش از ۲۰ پروژه محیط زیستی اهدا کرده است. دیکاپریو با چند شرکت فعال در حوزه محیط زیست هم شراکت می‌کند. او بار‌ها از لزوم سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر به محیط زیست کره زمین و نابودی آن صحبت کرده است. او در چند شرکت فعال در حوزه پرورش گیاهان نیز فعال است.

جورج و امل کلونی
این زوج مشهور بنیاد کلونی برای عدالت یا Clooney Foundation for Justice را تاسیس کردند. این بنیاد تنها یک هدف دارد و آن افشاسازی فساد‌های مرتبط با نقض حقوق بشر است. بنیاد کلونی برای عدالت به دنبال دفاع از حقوق بشر در سرتاسر دنیا می‌جنگد و به پناهندگان و اقشار آسیب پذیر و مطرود کمک مالی می‌کند. برای مثال این بنیاد به کودکانی که در مرز آمریکا و مکزیک از خانواده‌های خود جدا شده بودند، کمک کرد تا دوباره به خانه خود بازگردند.

جی کی رولینگ
رولینگ در سال ۲۰۰۱ کتاب جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها را نوشت تا برای یک خیریه سرمایه بسیار زیادی را پس‌انداز کند. او برای چندین خیریه پول جمع آوری کرده است. رولینگ سازمانی به نام Lumos تاسیس کرده که ماموریت آن کمک به کودکان پرورشگاه‌های سرتاسر دنیا است تا به پیش خانواده‌ی خود بازگردند ئ یا صاحب یک خانواده خوب شوند. این نویسنده مشهور و محبوب که به دلیل کار‌های نیکوکارانه‌اش از میلیاردر به میلیونر تقلیل یافته است، یک خیریه دیگر هم دارد. او از زنان، کودکان و جوانانی که در معرض خطر هستند حمایت می‌کند. این خیریه سعی دارد محرومیت اجتماعی را کاهش دهد.

اما واتسون
او در زمینه امور بشردوستانه و فمینیستی فعالیت می‌کند. او با نهاد‌هایی مثل سازمان ملل، یونیسف و بسیاری سازمان‌های دیگر همکاری داشته است. واتسون به زنان قربانی آزار جنسی کمک می‌کند. او اخیرا یک میلیون دلار به صندوق عدالت و برابری بریتانیا اهدا کرده و یکی از اولین اهدا کنندگان این صندوق لقب گرفت. واتسون و حدود ۲۰۰ سلبریتی بریتانیایی و ایرلندی دیگر با امضای یک نامه سرگشوده خواستار پایان دادن به آزار جنسی در محیط‌ های کاری شدند.

آنجلینا جولی
در جریان فیلمبرداری فیلم  Tomb Raider در کامبوج جولی به لزوم فعالیت‌های بشردوستانه پی برد. او وقتی به کشورش بازگشت، با سازمان ملل متحد تماس گرفت و به این سازمان پیوست. از سال ۲۰۰۱ تا امروز آنجلینا جولی ماموریت‌هایی در سرتاسر دنیا داشته که در جریان آن‌ها با پناهندگان بیش از ۲۰ کشور دنیا ملاقات و به آن‌ها کمک کرده است.

در سال ۲۰۰۳ او بنیادی را تاسیس کرد. وظیفه اصلی این بنیاد حمایت از دهکده‌های محلی و حفظ حیات وحش و پوشش‌های گیاهی در معرض نابودی است. از سال ۲۰۰۶ این بنیاد فعالیت‌هایی در زمینه کشاورزی، آموزش، برابری جنسیتی و مسائل مرتبط به مراقبت‌های درمانی در کامبوج دارد. به پاس تلاش‌های بشردوستانه، آنجلینا جولی در سال ۲۰۱۲ به نماینده ویژه‌ی سازمان ملل تبدیل شد. از آن زمان او نماینده آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در سطوح دیپلماتیک است.

جکی چان
او از حامیان سازمان‌های خیریه‌ای مثل یونیسف است که به کودکان سرتاسر دنیا کمک می‌کند. چان در سال ۱۹۸۸ بنیاد خیریه جکی چان یا Jackie Chan Charitable Foundation  و در سال ۲۰۰۴ بنیاد قلب اژد‌ها یا Dragon’s Heart Foundation را تأسیس کرد. این دو بنیاد در حوزه فعالیت‌های انسان‌دوستانه فعال هستند. هدف بنیاد خیریه جکی چان تأمین کمک هزینه تحصیلی و کمک به جوانان هنگ کنگ است. این بنیاد برای قربانیان بلایای طبیعی هم کمک و خدمات پزشکی فراهم می‌کند.

بنیاد قلب اژد‌ها به کودکان و افراد مسن در مناطق دور افتاده چین کمک می‌کند. این بنیاد چندین مدرسه ساخت و همه وسایل مورد نیاز برای فعالیت آن‌ها را تامین کرده است.