۲۳۴۰
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۴۷۶
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر چرخشی

رییس کمیته المپیک گفت: بازی‌های المپیک توکیو از نظر ما لغو نمی‌شود و تاکنون ابلاغی در این باره از سوی نهادهای بین‌المللی نداشتیم.

به گزارش فراتیتر، «سیدرضا صالحی‌امیری» پس از بازدید از فدراسیون بوکس در فدراسیون نجات غریق حضور یافت و بیان داشت: روز گذشته بخشی از اعتبارات بودجه امسال به فدراسیون‌ها تخصیص یافته است.

وی افزود: به آینده فدراسیون نجات غریق خوش‌بین هستم. کارکرد این فدراسیون مانند هلال احمر است. عملکرد این فدراسیون قابل تقدیر است و روند رو به جلو دارد.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: فدراسیون نجات غریق به کمک محیط زیست آمده است و ظرفیت بسیار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود. آنها ۲۵ هزار فضای آبی و حضور فعال در سواحل را دارند.

صالحی امیری همچنین درباره احتمال لغو بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: از نظر ما لغو نمی‌شود و این یک گمانه‌زنی است و تاکنون ابلاغی در این باره از سوی نهادهای بین‌المللی دریافت نکردیم.

وی افزود: باید روی رشته‌های پایه سرمایه‌گذاری کرد و نقطه شروع هم مدارس است و شناسایی استعدادها باید از  دل مدارس باشد.

رییس کمیته المپیک گفت: نیمی از مدال‌ کشورهایی مانند چین و کره در المپیک در رشته‌های پایه است.

صالحی امیری درباره کشتی گفت: اظهارات دبیر را تایید می‌کنم و در این مدت کوتاه در فدراسیون موفق بود و بخشی ار دیون خود را پرداخت کرد و باید حمایت شود.

وی همچنین گفت: سه‌شنبه این هفته برای نخستین مرتبه تالار افتخارات مشاهیر را رونمایی می‌کنیم.

«ایلخان نوری» رییس فدراسیون نجات غریق نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما آموزش است و ما هم‌اکنون در استان تهران ۳۳ هزار ناجی داریم.

وی اظهار داشت: هدف ما در ۲ بخش شامل غواصی و پاکسازی ساحل و دریا است. بر اساس ارزیابی انجام شده اکنون حدود ۱۵۰ میلیون تن زباله در اقیانوس وجود دارد که اگر در روند آن تغییری ایجاد نشود تا سال ۲۰۵۰ مقدار زباله‌ها بیشتر از ماهی‌ها خواهد بود.

رییس فدراسیون نجات غریق در پایان بیان داشت: ناجیان هر کدام یک المپین هستند. در کشور بیش از ۵۰ هزار استخر فعال است و بیش از ۶ هزار مدرس داریم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: