۳۲۸۷
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید : ۳۶۹
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر ویژه

پرونده لیگ برتر فوتبال زنان در حالی پس از پنج ماه بلاتکلیفی بسته شد که با اتفاقات زیادی همراه بود.

به گزارش فراتیتر، دوازدهمین فصل لیگ برتر فوتبال زنان پس از پنج ماه مردد بودن سازمان لیگ برای برگزاری چهار دیدار پایانی یا تعطیلی آن بدلیل بحران کرونا این هفته با قهرمانی شهرداری بم به پایان رسید. تیمی که با سرمربیگری مرضیه جعفری و کسب ۵۴ امتیاز برای هفتمین بار در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت.

در این فصل برخلاف فصل گذشته شهرداری سیرجان در رده سوم ایستاد و آنگونه که از این تیم برای رسیدن به قهرمانی یا حفظ جایگاه دوم انتظار می‌رفت، این قضیه محقق نشد و در نهایت سیرجان با ۴۱ امتیاز، یک رده نزول کرد.

هرچند مریم جهان‌نجاتی سرمربی این تیم در گفت‌و گو با ایرنا دلیل شکست برابر برخی از تیم‌ها را چنین عنوان کرد: شهرداری سیرجان در این فصل سه بازیکن را از دست داد و سه ملی‌پوش نوجوان را به ترکیب تیم اضافه کرد و این بازیکنان حتی قرارداد مالی ندارند. با بررسی بازیکنان ما با تیم‌های شهرداری بم، وچان کردستان و سپاهان در می‌یابیم که میانگین سنی تیم ما ۱۷ سال و ۶ ماه است و در برابر آن تیم‌ها عدد عجیبی است و به نظر می‌رسد با ترکیب تیم نوجوانان در مسابقات بزرگسال شرکت می‌کنیم. این امر سبب می‌شود تا بازیکنان ما کم تجربه‌تر و در موقعیت‌های حساس ضعیف‌تر عمل کنند.

سپاهان نیز در فصل گذشته با ۴۶ امتیاز در رده سوم جدول جای گرفت و در این فصل با ۳۸ امتیاز به رده چهارم سقوط کرد. از نقطه نظر بیان محمودی سرمربی تیم در این فصل شاکله اصلی سپاهان تغییر کرده بود و باید بازیکنان بسیاری جذب می‌کردند تا تیم را از نو بسازند.

در واقع دلیل اصلی تغییر شاکله تیم سپاهان جذب بیشتر بازیکنان این تیم به وچان کردستان بود. با این تفاسیر از نقطه نظر سرمربیان تیم‌های دیگر وچان کردستان با ترکیب قوی شروع کرد و توانست در رده دوم جدول جای بگیرد.

همچنین راه یاب ملل مریوان که در فصل یازدهم با ۴۳ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته بود بدلیل مشکلات مالی از لیگ برتر فصل دوازدهم انصراف داد. اما توانست با پیدا کردن حامی مالی جدید با تیم آذرخش تهران ادغام شود و با نام آذرخش کردستان شانس حضور مجدد را پیدا کند. در نتیجه این تیم در این فصل با سرمربیگری سمیه شهبازی و جذب مهره‌های خوب سپاهان و ذوب آهن و کسب ۴۸ امتیاز به رده دوم جدول صعود کند.

هر چند که کردستان در این فصل تغییرات زیادی داشت زیرا در اواسط فصل با تیم آذرخش تهران از نظر حمایت مالی دچار مشکل و از آن جدا شد و در نهایت با پیدا کردن حامی مالی جدید با عنوان وچان کردستان به مصاف دیگر تیم‌ها رفت تا این فصل به تجربه نایب قهرمانی برسد.

در فصل گذشته تیم‌های آذرخش تهران و سپیدار قائمشهر با ۱۰ و ۷ امتیاز از جدول لیگ برتر سقوط کردند اما با تدبیر مسوولان باشگاه آذرخش با تیم راه یاب ملل مریوان ادغام شد و بعد از جدا شدن از این تیم به زاگرس شیراز پیوست.

تیم زاگرس در فصل گذشته ۱۲ امتیاز داشت و به دلیل مشکلات مالی نتوانست در چند دیدار حضور یابد و در اواسط فصل خواهان انصراف از لیگ برتر بود که در نهایت با تدبیر مدیران باشگاه به آذرخش پیوست و در این فصل هم نتوانست در جایگاه مناسبی قرار بگیرد و با ۱۳ امتیاز در همان رده دهم جدول باقی ماند و تغییری در وضعیت آن بوجود نیامد.  

ذوب آهن که در فصل یازدهم با ۴۰ امتیاز در رده پنجم لیگ جای گرفته بود، در این فصل به‌دلیل جدا شدن بازیکنان اصلی و با کسب ۱۸ امتیاز و ۳ رده سقوط در جایگاه هشتم نشست.

ملوان بندرانزلی در فصل گذشته با ۳۷ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته بود که در این فصل نیز با ۲۰ امتیاز و یک رده سقوط، به هفتم جدول رسید. اعظم غلامی سرمربی این تیم درخصوص سقوط ملوان و شکست‌های پیاپی آن به خبرنگار ایرنا گفت: بازیکنانی که اکنون در تیم ملوان حضور دارند، مبتدی هستند و در فصل گذشته بر روی نیمکت ملوان می‌نشستند. بدون بدن‌سازی به لیگ برتر وارد شدیم. تیم ملوان برای فصل آینده بهتر از لیگ قبل خواهد بود زیرا بازیکنان تجربه بیشتری کسب کرده‌اند و هدف گذاری باشگاه بهتر شده است.

سارا قمی نیز که همواره در کنار مریم ایراندوست در ملوان حضور داشت در این فصل به تیم هیات فوتبال البرز پیوست. تیمی که در نیم فصل اول با سرمربیگری سحر کلوند اداره می‌شد اما وی گفته بود که بدلیل برآورده نشدن خواسته‌هایش بوسیله باشگاه، استعفا می‌کند. در نهایت ایراندوست سرمربیگری این تیم را برعهده گرفت.

تیمی که در فصل گذشته حضور نداشت و در این فصل نیز با هدایت ایراندوست و کسب ۲۵ امتیاز در رده ششم جدول ایستاد.

پالایش گاز ایلام هم در این فصل با ۳۵ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت، تیمی که در فصل گذشته با ۳۲ امتیاز در رده هفتم جای گرفته بود و در این دوره توانست ۲ رده صعود کند.

همیاری ارومیه تیم دیگری است که در فصل گذشته با ۲۱ امتیاز در رده هشتم و در فصل دوازدهم با ۱۶ امتیاز  و یک رده سقوط در جایگاه نهم نشست.

در فصل گذشته بوشهری‌ها با عنوان پارس جنوبی شرکت کرده بودند که با ۱۳ امتیاز در رده نهم جدول قرار داشتند اما در این فصل سینا بوشهر با ۳ امتیاز شانسی برای ماندن در لیگ برتر ندارد.

همچنین آویسا خوزستان نیز در فصل یازدهم حضور نداشت و در این فصل نیز با هفت امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفت که این تیم هم سقوط خواهد کرد.

حال که در این هفته تکلیف قهرمان و نایب قهرمان مشخص شد باید دید که با بحران کرونا سازمان لیگ چه تصمیمی برای چگونگی برگزاری مسابقات فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال زنان خواهد داشت. زیرا این بازی ها نیازمند رعایت پروتکل بهداشتی  و همچنین در نظر گرفتن سلامت بازیکنان مقدور خواهد بود.

مرضیه جعفری سرمربی تیم شهرداری بم در این زمینه به ایرنا، گفت: سازمان لیگ باید به گونه ای شرایط را مهیا کند که سلامت بازیکنان در خطر نیافتد و دیگر آنکه اگر شرایط بحرانی باشد ما سلامت بازیکنان را به حضور در لیگ برتر فصل آینده ترجیح می‌دهیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: