۴۱۰۰
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۳۳۵
گزارش فراتیتر از انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران
محسن هاشمی بدون هیچ رقیبی با ۱۸ رای از ۲۰ رای، به عنوان آخرین رییس شورای شهر پنجم انتخاب شد.
به گزارش فراتیتر، انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران در سال چهارم امروز برگزار در حال برگزاری است. در حالی ۲۳۲ جلسه شورای پنجم شهر تهران آغاز شد که روند صحن این شورا شلوغ و غیرعادی است و از پیش از آغاز جلسه، نمایندگان در حال رایزنی برای انتخاب هیئت‌رئیسه بودند.

انصراف حق‌شناس از نامزدی هیئت‌رئیسه
در این میان محمدجواد حق‌شناس به خبرنگاران گفت که به خاطر پیامک یکی از بزرگان از نامزدی هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران انصراف داده است.
وی ادامه داد: بنده تا الآن نامزد ریاست شورای شهر تهران بودم چراکه معتقدم مدیریت شهری و شورای شهر تهران نیاز به خون جدیدی برای ادامه کار دارد، اما لحظاتی پیش پیامکی از سوی یکی از بزرگان اصلاح‌طلب دریافت و بر این اساس بنده انصراف خود را در این انتخابات اعلام کردم.
از سوی دیگر با توجه به انصراف بهاره آروین از حضور در هیئت‌رئیسه شورا باید دید از بین آرش میلانی و الهام فخاری چه کسی به این هیئت راه پیدا می‌کند. البته تلاش الهام فخاری سال گذشته برای حضور در ترکیب هیئت‌رئیسه ناکام ماند.

در سال آخر شورا در امر نظارت قوی‌تر عمل خواهیم کرد
محسن هاشمی در جریان دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: اگرچه این دوره به لحاظ مشارکت و اعتماد مردمی به مدیریت شهری بی‌سابقه بود، اما به لحاظ بروز مشکلات و موانع درونی و بیرونی، شرایط سخت اقتصادی کشور و تورم رکودی توأم با تحریم‌های بی‌سابقه در تاریخ همراه با رکود در صنعت ساختمان و منقبض شدن منابع مالی مدیریت شهری که توأم با کسری بودجه و کمبود منابع دولت نیز شده بود، شرایط دشواری را برای پیشبرد مقاصد مدیریت شهری ایجاد کرد.
هاشمی ادامه داد: بیش از ۲۳۰ جلسه جهت رسیدگی به طرح‌ها و لوایح وصولی و ۶۳۰ تذکر اعضای محترم شورا که در برخی حوزه‌ها نظیر شفافیت که لغو جلسات غیرعلنی شورا، پخش زنده صحن علنی و شفاف کردن آرا اعضا برای نخستین بار در کشور بخشی از پروژه شفافیت شورای پنجم بوده است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: علی‌رغم اینکه گفته می‌شود شورا چرا کار اجزایی نکرده، اما وظیفه شورا کار اجرا نیست، بلکه نظارت است و در این زمینه موفق و قوی عمل کرده است. در سال چهارم احتمالاً اعضا در امر نظارت قوی‌تر عمل خواهند کرد و اگر تذکرات بدون پاسخ بماند می‌تواند به طرح سؤال نیز منجر شود.
هاشمی در پایان گفت: نگذاشتیم شهر فروشی اتفاق افتد و در امر حقوق شهروندی اقدامات خوبی انجام شد، در توسعه پلازای شهری و مشارکت نهاد‌های مدنی در این دوره جدی گرفته شد. لازم می‌دانم از عملکرد همه اعضای محترم شورا، همکاران محترم دبیرخانه، اصحاب رسانه و کارشناسان و مشاورانی که ما را در همه شرایط بخصوص پاندمی کرونا بدون وقفه در انجام وظایف یاری کردند، قدردانی کنم و آرزو دارم که در یکسال باقیمانده بتوانیم به وظایف سنگین خود در برابر آرا مردم عمل کرده و امانت‌دار خوبی برای اعتماد مردم باشیم.
همچنین محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره احتمال انتخابش به‌عنوان رئیس شورا در سال چهارم فعالیت اظهار کرد: اجازه دهید سورپرایزتان کنیم.
 
هاشمی رییس شورای شهر تهران شد
محسن هاشمی بدون هیچ رقیبی با ۱۸ رای از ۲۰ رای، به عنوان آخرین رییس شورای شهر پنجم انتخاب شد.
سید ابراهیم امینی به عنوان تنها کاندیدای سمت نائب رئیسی با ۱۶ رای از ۲۰ رای اخذ شده به عنوان نائب رییس شورا انتخاب شد.

 زهرا نژادبهرام، آرش حسینی میلانی و الهام فخاری به عنوان سه کاندیدای منشی اول و دوم معرفی شدند.

زهرا نژادبهرام با ۱۳ رای از ۲۰ رای اخذ به عنوان منشی اول و آرش حسینی میلانی با ۱۲ رای از رای اخذ به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: