۴۵۸
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۵۱۱
پلیس هنگ کنگ برای مقابله با معترضانی که در فروشگاه‌ها و مراکز خرید اعتراض می‌کردند، مجبورشد از اسپری فلفل استفاده کند.
به گزارش روی تیتر، معترضان نقاب‌دار در هنگ کنگ با حمله به مراکز خرید، آن‌ها را تخریب کردند. در جریان اعتراض‌هایی که روز یکشنبه در این کشور در جریان بود، یک دختر دبیرستانی و یک پسر ۱۶ ساله دستگیر شدند. اما بخش بزرگی از این اعتراض نادر به ویرانی یک مغازه به‌خصوص بازمی‌گردد. جایی که معترضان یک فروشگاه را با خاک یکسان کردند. چرا که دختر مالک این فروشگاه با انتقاد از معترضان روی تیتر بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته بود.

بیش از شش ماه پیش اعتراضات در هنگ کنگ آغاز شد. پس از سه هفته اعتراضات مسالمت‌آمیز، دولت این کشور با مردم درگیر شد. احزاب طرفدار دموکراسی ماه گذشته در انتخابات هنگ کنگ موفق شدند؛ بنابراین یکشنبه هفته گذشته حدود یک میلیون نفر با خیال راحت در خیابان‌ها راهپیمایی کردند. با وجود پیروزی کری لام در انتخابات، معترضان همچنان از رفتار حکومت خشمگین هستند. کری لام که راهی چین شده است دوشنبه با رییس جمهور این کشور دیدار می‌کند.

معترضان هنگ کنگی خواهان استقلال بیشتر از چین هستند. آن‌ها به دنبال نیروی پلیس مستقل، انتخابات کاملا آزاد و اقتصادی بازتر بیش از شش ماه است که در خیابان‌ها حضور دارند. البته همه مردم این کشور چنین خواسته‌هایی ندارند. حدود هزار نفر روز یکشنبه در یک پارک هنگ کنگ با پوشیدن لباس‌هایی شبیه به پرچم چین از نیروی امنیتی هنگ کنگ به دلیل برخورد با معترضان تشکر کردند.

با این حال این اعتراضات که دقیقا همزمان با جنگ تجاری آمریکا و چین آغاز شده، ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد هنگ کنگ وارد کرده است. صنعت توریسم به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی هنگ کنگ رکورد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. گزارش‌های رسمی حکایت دارند که استقبال گردشگران از هنگ کنگ در مقایسه با دسامبر سال گذشته بیش از ۱۶ درصد کاهش داشته که در یک دهه گذشته بی سابقه است.
منبع: گاردین