۴۷۳
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۲۱۳۵
زنان هر سرزمینی ظاهر خاصی دارند. به همین دلیل هر کشوری استاندارد‌های زیبایی خودش را دارد؛ و این استاندارد‌ها با بقیه کشور‌ها متفاوت است.
به گزارش روی تیتر، البته بعضی کشور‌ها هم معیار‌های متفاوتی برای زیبایی دارند که در ادامه با ویژگی‌های جالب زیبایی مردم هر کشور آشنا شوید.

ایرلند
زنان ایرلند ابرو‌هایی پهن، پوستی روشن و لب‌هایی باریک دارند. اما عمده ویژگی‌های مشترک آن‌ها، پیشانی بزرگ، چشم‌های سبز یا آبی، کک و مک و مو‌های قرمز است. ایرلندی‌ها همیشه به زیبایی طبیعی اعتقاد داشته‌اند.

ژاپن
در بیشتر کشور‌های دنیا، معمولا دندان مرتب و بی نقص، معیار زیبایی بود. اما در ژاپن اینطور نیست. در ژاپن زنان جوان به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند تا به دندان هایشان حالتی شکسته و چند لایه بدهند! این مدل دندان که در ژاپن به آن یابئا می‌گویند. این مدل شاید بیش از حد عجیب باشد، اما برای ژاپنی‌ها جذابیت دارد.

کره‌جنوبی
کره‌ای‌ها اعتقاد دارند زن زیبا پوستی سفید و بی عیب، بینی‌ای نوک تیز، صورتی کوچک و چشمانی درشت دارد. اما مهم‌تر از همه، شکل صورت است که باید شبیه به قلب باشد! برای چانه باریک و پیشانی پهن، زنان کره‌جنوبی هرساله هزینه زیادی برای عمل‌های زیبایی می‌کنند.

فرانسه
زنان فرانسوی به زیبایی طبیعی اعتقاد دارند. آن‌ها آرایش نمی‌کنند، از عطر استفاده نمی‌کنند و مو‌های بدن خود را هم کوتاه نمی‌کنند. آن‌ها یقین دارند زیبایی حقیقی یک زن در پوست اوست؛ بنابراین به جای آرایش کردن، سعی می‌کنند بیشتر از کرم‌ها و لوسیون‌های مختلف استفاده کنند.

تاجیکستان
ابرو‌های پرپشت و پیوندی در تاجیکستان هوادار زیادی دارد. حتی در گذشته در این کشور این افسانه وجود داشت که هر میزان که ابرو‌های زنی به هم نزدیک‌تر است، همسر آینده‌اش هم به همان اندازه به او نزدیک می‌شود. این نوع ابرو را نماد پاکدامنی و معصومیت در زنان هم می‌دانند.
هنوز هم می‌توانید زنان تاجیک زیادی را با ابرو‌های پیوندی پیدا کنید. حتی زنانی هم که از ژن ابروی پیوندی برخوردار نیستند، سعی می‌کنند به روش‌های ساختگی برای خود ابرو‌های پیوندی فراهم کنند!

عربستان سعودی
زنان عربستانی به دلیل حجاب کامل‌شان، توجه زیادی به زیبایی چشم دارند. آن‌ها برای جذابیت بخشیدن به چشم‌هایشان، از انواع و اقسام مواد و لوازم آرایشی استفاده می‌کنند و پول زیادی را هم صرف ابزار‌های آرایشی می‌کنند.

چین
برای زنان چین، پوست رنگ پریده معنای زیبایی دارد. در دورانی که رنگ پوست را با طبقه اجتماعی فرد مرتبط می‌دانستند، اگر پوست تیره بود، شخص فقیر بود؛ بنابراین دختران چینی همیشه دوست دارند زیبا و سفید باشند.

میانمار
در میانمار، بلندی گردن را نماد تندرستی و زیبایی می‌دانند. به همین دلیل دختران آن‌ها از سن ۵ سالگی حلقه‌های مارپیچی از جنس برنج به گردن خود می‌اندازند. آن‌ها ابتدا ۶ حلقه به گردن خود می‌اندازند و بعد از آن، هر سال به تعداد حلقه‌ها اضافه می‌کنند. کار اضافه‌کردن حلقه‌ها تا زمان ازدواج دختران ادامه می‌یابد و بعد از ازدواج دیگر به حلقه‌ها اضافه نمی‌شود.
در نتیجه‌ استفاده از این حلقه ها، گردن زنان کایان بیش از ۴۰ سانتیمتر می‌شود. گاهی ستون حلقه‌ها به قدری بزرگ و آزاردهنده است که حتی چرخاندن سر هم برای زنان دشوار است!

اتیوپی
در این کشور وقتی زنان به سن بزرگسالی می‌رسند، دو دندان جلویی فک پایین آن‌ها جدا می‌شود. سپس یک پیرسینگ بزرگ درون لب پایین آن‌ها قرار داده می‌شود. بعد از آن هم یک صفحه دایره‌ای گلی یا چوبی درون این سوراخ قرار داده می‌شود. این صفحه از نظر مردم قبیله سورمای اتیوپی نماد بلوغ یک زن است و مردان را برای ازدواج جذب زنان می‌کند.
منبع: برایت ساید