۵۲۰
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۵۰۴
میلیونر‌ها می‌توانندیک پنت هاوس زیبا بخرند. یا فرصت تحصیل در یک مدرسه خصوصی را به فرزندان خود بدهند. اما خرید کشتی‌های تفریحی و جت‌های شخصی برای آن‌ها امری محال است. به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، حالا دیگریک میلیون دلار یا حتی چند میلیون دلار در بخش‌هایی از دنیا چندان پولی زیادی نیست.
به گزارش روی تیتر، یک میلیارد دلار دیگر ارزش گذشته اش را ندارد. زمانی که موسسه مطالعاتی فوربس در سال ۱۹۸۲ بررسی وضعیت ثروتمندترین افراد آمریکارا آغاز کرد، دنیل کیت لودویگ ثروتمندترین مرد آمریکا بود. ثروت خالص او دو میلیارد دلار تخمین زده شد. اما ۳۷ سال از آن زمان گذشته و با نگاهی به فهرست فوربس از ثروتمندترین آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۹ متوجه می‌شویم که دو میلیارد دلار حالا ثروت زیادی نیست. ثروتمندترین فرد آمریکا در سال ۱۹۸۲ اگر امروز وجود داشت، به فهرست ثروتمندترین آمریکایی‌ها راه پیدا نمی‌کرد! شاید جالب باشید بدانید که هر سیزده نفری که در رتبه چهارصدم این فهرست (به صورت مشترک) قرار دارند، ثروت خالصشان حدود ۱.۲ میلیارد دلار است!
حالا به معرفی پنج وسیله‌ای می‌پردازیم که فقط اگر میلیاردر باشید می‌توانید آن‌ها را بخرید.

۱) کشتی‌های بزرگ تفریحی
بعضی مدل‌های قدیمی کشتی‌های تفریحی که ممکن است تا ۲۴ متر طول داشته باشند، چند صد هزار دلار قیمت دارند. اما خریدیک کشتی بزرگ تفریحی به چند میلیون دلار پول نیاز دارد. یک کشتی تفریحی ۲۵ متری ساخت ۲۰۰۲ که در سال ۲۰۱۵ تعمیر شده، ممکن است تا سه میلیون دلار قیمت داشته باشد. کشتی بزرگ تفریحی ۸۲ متری ساخت ۲۰۱۳ بیش از ۱۳۰ میلیون دلار قیمت دارد!

هزینه کشتی تفریحی به خرید آن محدود نمی‌شود. حقوق کادر کشتی، کرایه استفاده از اسکله‌ها، تامین سوخت، هزینه‌های نگهداری و تمیزکردن آن ممکن است حدود ده درصد از قیمت خرید کشتی در سال هزینه داشته باشد؛ بنابراین هستند کشتی‌هایی که قیمتی ده میلیون دلاری دارند و هزینه سالانه نگهداری از آن‌ها حدود یک میلیون دلار است!

۲) جت‌های شخصی
جت هایشخصی هم مانند کشتی‌های تفریحیهزینه نگهداری بسیار زیادی دارند. جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون که تا چندیپیش ثروتمندترین فرد دنیا بود و حالا بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، دوباره او را پشت سر گذاشته، یک جت گلف استریم مدل G۶۵۰ER دارد که قیمت آن ۶۵ میلیون دلار تخمین زده شده است. مارک کیوبن، سرمایه دار ومیلیاردر آمریکایی هم در سال ۱۹۹۹ یک جت گلف استریممدل V به قیمت ۴۰ میلیون دلار خرید.
اما هزینه‌های سالانه سوخت، نگهداری، حقوق خلبان و شستشوی جت‌های شخصی می‌تواند در مجموع بیشتر از یک میلیون دلار باشد. حقوق خلبان جت ممکن است به سالانه ۷۵۰ هزار دلار برسد و هزینه کرایهفرودگاه هم ممکن است از ۲۰۰ هزار دلار عبور کند.

۳) تیم‌های ورزشی
در سال ۲۰۱۴ بود که استیو بالمر، مدیرعامل سابق شرکت مایکروسافت، تیم بسکتبال حرفه‌ای لس‌آنجلس کلیپرز را خرید. او برای خرید این تیم دو میلیارد دلار هزینه کرد. این مبلغحدود چهار برابر بیشتر از ارزش احتمالی این تیم بود. حالا نسبت به گذشته تیم‌های ورزشی بیشتری وجود دارد که قیمتی بالاتر از یک میلیارددلار هم دارند. اما هنوز هم تیم‌هایی هستند که قیمت‌های معقولانه‌تری داشته باشند. یکی از علایق میلیاردرها، خرید تیم‌های ورزشی است. چرا که می‌توانند بازیکنان موردعلاقه خود را خریداری کنند. ارزش تیم‌های ورزشی از ۲۵ میلیون دلار تا بیش از ۲ میلیارد دلار است.

۴) مستخدم تمام وقت
میلیونرهامی‌توانند کسی را برای کمک در بعضی کار‌های خانه استخدام کنند، اما توانایی مالی استخدام کادر خدماتی تمام وقت را ندارند.
یک مجموعه مستخدم تمام‌وقت شامل مستخدم ارشد، تیم مدیریت، سرپیشخدمت، دستیار، آشپز، خدمتکار زن، خدمتکار مرد، پرستار بچه، معلم سرخانه و راننده‌ی شخصیاست. حقوق این مجموعه از سالی ۳۱۰ هزار دلار تا بیش از چهار میلیون دلار متغیر است.

۵) پناهگاه‌های آخرالزمانی
شاید کمی عجیب باشد، اما برای اینکه بتوانید خود را برای آخرالزمان آماده کنید، به پول بسیار زیادی نیاز دارید. ولی چهره‌های سرشناس سیلیکون، در سال‌های اخیر به خرید پناهگاه‌های آخرالزمانی میلیون دلاری و نصب آن‌ها در نیوزلند روی آورده‌اند. قیمت برخی از این پناهگاه‌ها فراتر از ۸ میلیون دلار است.
شرکت‌های مختلف پناهگاه‌هایی مخصوص میلیاردرهاساخته‌اند. ساخت این پناهگاه‌های فوق پیشرفته می‌تواند نزدیک به بیست میلیون دلار هزینه داشته باشد. این پناهگاه‌ها امکانات و تجهیزات گران قیمتی دارند؛ مثل استخر شنا، سالن سینما، باشگاه ورزشی، استخر و کتابخانه.
 
منبع: بیزینس اینسایدر