۵۳۵
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۴۷۶
دولت بوریس جانسون باید درباره بسیاری از بخش‌های بودجه بریتانیا توضیحات قابل قبولی مطرح کند.
به گزارش روی تیتر، بوریس جانسون که پیش‌تر درباره دوران طلایی جدید برای انگلستان صحبت کرده بود، در سخنرانی ملکه، برنامه‌های دولت خود برای یک دهه آینده را توصیف کرد. جانسون در گفتگو با نمایندگان مجلس عوام، توضیح داد که چگونه اعتماد به نفس شکست ناپذیرش را پس از پیروزی در انتخابات برای آینده کشور به کار می‌گیرد. او اعلام کرد برنامه او برای یک سال نیست.
در طول سخنرانی ملکه بیش از ۳۰ اصل جدید برای قانون کشور تنظیم شد که شامل لایحه توافق‌نامه انصراف از اتحادیه اروپا هم بود. ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه رای گیری این قوانین اجرا می‌شود. همچنین قوانین جدیدی مطرح شده که خواهان بودجه بیشتر برای مجازات‌ها و حبس‌های طولانی‌تر برای تروریست‌ها است. دولت جانسون باید توضیحات قانع‌کننده‌ای برای این افزایش بودجه مطرح کند.
اما بخش مهم جلسه سخنرانی ملکه به برگزیت مربوط بود. عبارت برگزیت به معنای طرح بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا به سختی در این جلسه شنیده شد. دولت جانسون اعلام کرد دپارتمان خروج از اتحادیه اروپا را در ژانویه تعطیل می‌کند و به زودی عبارت برکسیت هم از اسناد رسمی کشور حذف می‌شود.
یک منبع ارشد که نمی‌خواهد نامش فاش شود به گاردین گفته است تا ۳۱ ژانویه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نهایی می‌شود و پس از آن هم دولت تمرکزش را بر روی ایجاد تفاهم با اتحادیه اروپا به منظور ادامه همکاری‌ها قرار می‌دهد. این یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت جانسون در سال آینده میلادی است. اقدام مهم‌تر تغییر در انتخابات پارلمانی است. اگر قانون آن تغییر کند احتمالا انتخابات بعدی در دسامبر ۲۰۲۴ یا ژانویه ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد.
جانسون در برابر ملکه یک سخنرانی طولانی هم کرد: «یک برنامه بزرگ و پیچیده برای متحدکردن و ایجاد تراز در سراسر انگلیس داریم. من با اعتماد به نفس شکست ناپذیری که از توانایی‌های تمام‌نشدنی این ملت به دست آورده‌ام، این برنامه را بررسی می‌کنم.» این دومین جلسه سخنرانی ملکه در دوم ماه گذشته بود.
در پی حمله تروریستی در پلی در لندن، لایحه جدید ضد تروریسم به قوانین بریتانیا اضافه می‌شود. این مجازات می‌تواند تا ۱۴ سال حبس را به تروریست ارائه کند. همچنین آزادی زودهنگام برای تروریست‌هایی که حکم قطعی طولانی دریافت می‌کنند، حذف می‌شود؛ بنابراین تروریست برای آزادی از زندان، حداثل باید دو سوم از دوران حبس خود را گذرانده باشد. ملکه انگلیس در این سخنرانی بدون لباس رسمی حاضر شد تا جنبه تشریفاتی آن از میان برود. او نیاز داشت تا مطمئن شود قوانین جدید تا پیش از تعطیلات کریسمس مشخص می‌شوند.
هشت لایحه جدید به منظور تقویت قوانین نظم و امنیت کشور بررسی شد. قوانینی که باعث نگرانی خیریه‌های اطلاح و تربیت مجرمان است. برای مثال، متجاوزان جنسی قبل از اینکه واجد آزادشدن باشند، حداقل باید حدود دو سوم مجازات خود را تحمل می‌کنند. در حالی که در حال حاضر با تحمل نیمی از دوران زندان، ممکن است آزاد شوند. شش ماه زندان برای مجرمان خارجی که با نقض دستورات و قوانین دیپورت، به انگلیس بازگشته‌اند یک قانون سخت‌گیرانه دیگر است.