۵۴۶
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۵۷۱
از جدایی کاپیتان تا جذب مهاجم
پرسپولیس پس از نوسانات زیاد در نتیجه گیری به اصل خود بازگشته و پیروزی‌های پیاپی در هفته‌های گذشته، این تیم را در آستانه صدرنشینی قرار داده است.

به گزارش روی تیتر، این اتفاق در حالی رقم خورده که سرمربی آرژانتینی پرسپولیس تحت فشار‌های زیاد و نقد‌های بی رحمانه‌ای بود - و هست - و قیاس‌های مع الفارق با برانکو ایوانکوویچ باعث شده تا توانایی‌های فنی کالدرون آن چنان که شایسته است، دیده نشود.
با بازگشت پرسپولیس به رده‌های بالای جدول و امتیاز از دست دادن مدعیانی، چون استقلال، کالدرون به هیچ عنوان نمی‌خواهد که روند رو به رشد تیمش در نیم فصل دوم دچار خدشه شود و همین امر، مرد اول نیمکت سرخ‌ها را به فکر تقویت تیمش انداخته است. در این نوشتار، به بررسی ورودی‌ها و خروجی‌های احتمالی پرسپولیس می‌پردازیم.

ماهینی می‌رود، محرمی می‌آید
یکی از نزدیک‌ترین بازیکنان به درب‌های خروج پرسپولیس، کاپیتان دوم این تیم است؛ حسین ماهینی که پس از پایان دوران مصدومیت خود هرگز به فرم ایده آل نرسید و در دو بازی مقابل سپاهان و پدیده که به زمین آمد موجب باخت پرسپولیس به رقبای اصلی خود شد. مشخص است که ماهینی پا به سن گذاشته، با روز‌های اوج خود فاصله بسیار زیادی دارد و جدایی او و جذب بازیکن جدید می‌تواند توازن را در سمت راست خط دفاع پرسپولیس ایجاد کند. مهدی شیری که در این پست یکه تازی می‌کند، جایگزینی ندارد و این برای تیمی که در سه جبهه مختلف می‌جنگد، مناسب نیست. به همین علت پرسپولیسی‌ها به دنبال جذب صادق محرمی هستند و چه بسا بازگشت این بازیکن از لیگ کرواسی، دوباره سمت راست سرخپوشان را فعال‌تر کند.

محمد امین اسدی؛ استعدادی که هدر رفت
بازیکن دیگری که کالدرون او را در فهرست خروج قرار داده محمد امین اسدی است؛ هافبک جوانی که نتوانست در پرسپولیس استعداد خود را به نمایش بگذارد و تعداد بازی‌های کم باعث شده تا در فکر جدایی از این تیم باشد. اگرچه تعدد هافبک‌های با کیفیت در پرسپولیس، کار اسدی را برای فیکس شدن سخت کرد، اما در زمان برانکو هم هر وقت به او فرصت بازی رسید، نتوانست در حد انتظار ظاهر شود و چه بسا اگر پرسپولیس در نیم فصل اول سال گذشته با مشکل محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه نبود، باشگاه زودتر از برهه کنونی و در فصل قبل اسدی را در لیست فروش قرار می‌داد.

آدام همتی؛ زود آمد، زود هم می‌رود
این بازیکن دو رگه ایرانی - کانادایی که به یک سکو نشین محض تبدیل شده، از همان ابتدا حضورش در پرسپولیس سوال برانگیز بود و بازی نکردن در تیم کالدرون، شائبه‌ها را در خصوص حضور سفارشی او در زمان برانکو افزایش داده است. او که نوه سعید راد، بازیگر مشهور سینمای ایران محسوب می‌شود، یک دقیقه هم به زمین نرفته و در مقطعی که پرسپولیس با مشکل دفاع راست مواجه بود، شجاع خلیل زاده و سیامک نعمتی به او در این پست ترجیح داده شدند. با این اوصاف یکی از خروجی‌های قطعی پرسپولیس در زمستان همتی است.

جذب مهاجم؛ واجب‌تر از نان شب
پرسپولیس کالدرون اگر توانسته پا به پای سپاهان بجنگد و هم امتیاز با این تیم باشد، بدون شک محصول حضور پر تعداد هافبک‌های با کیفیت است و در موفقیت این تیم، مهاجمان کمترین نقش را ایفا کرده اند. جونیور براندائو که قبل از پایان نیم فصل اول از تیم جدا شد و علی علیپور هم فرسنگ‌ها با فرم سال گذشته خود فاصله دارد؛ بنابراین پرسپولیس با بحران بزرگی در این پست روبروست و ادامه روند موفقیت کنونی در نیم فصل دوم با تداوم شرایط فعلی امکان پذیر نیست. باشگاه برای پر کردن این خلا با مهاجمان خارجی مختلفی مذاکره کرده، اما مشکلات مالی پرسپولیس، کار را سخت کرده است. به هر حال جذب مهاجم با کیفیت - چه ایرانی و چه خارجی - برای پرسپولیس واجب‌تر از نان شب است و هر گونه سهل انگاری و تعلل می‌تواند به قیمت از دست رفتن شانس قهرمانی تمام شود.
سعید ونکی