۵۷۷
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۵۶۵
یک نقاشی در غاری ۴۴ هزار ساله در اندونزی پیدا شد؛ این نقاشی در یک غار سنگ آهک پیدا شده است و در آن می‌توان شکارچیان تریانتروپ را یافت که به پستانداران بومی جزیره حمله می‌کنند.
به گزارش روی تیتر، این نقاشی غاری که در اندونزی و در جزیره سلاووسی کشف شده است، احتمالا قدیمی‌ترین اثر هنری تاریخ است. دانشمندان دانشگاه گریفیت ادعا می‌کنند؛ این نقاشی بر روی دیوار‌های غار آهکی که حدود ۴۳ هزار و ۹۰۰ سال قدمت دارد، کشیده شده و ۴.۵ متر (معادل ۱۳ فوت) ابعاد دارد. مجموعه‌ای از شکارچی‌های تریانتروپ در این نقاشی، به پستانداران بومی این جزیره حمله می‌کنند.
شکارچیان این نقاشی، چهره‌های واضحی ندارند، اما محققان اعتقاد دارند آن‌ها احتمالا تریانتروپ‌ها هستند؛ قدیمی‌ترین موجودات ماورا طبیعت در نقاشی‌های تاریخی که تا امروز دیده شده‌اند. هم‌چنین حیواناتی نیز در این نقاشی وجود دارند. این پستانداران بومی که هنوز هم در جزیره سلاووسی زندگی می‌کنند، گاو‌هایی ریزاندام هستند.
جزیره سلاووسی یکی از مکان‌های موردعلاقه باستان‌شناسان است که تا امروز بیش از ۲۴۰ غار با نقاشی‌های باستانی در این جزیره پیدا شده و هر ساله پروژه‌های بزرگ‌تری نیز در این جزیره یافت می‌شود.
منبع: اسکای نیوز