۵۸۳
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
تعداد بازدید : ۶۶۵
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر ویژه

به بهانه استعفای رئیس فدراسیون فوتبال
مهدی تاج که از چند روز پیش به دلیل مشکل قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، عصر امروز یکشنبه، به علت کسالت از سمت ریاست فدراسیون فوتبال استعفا داد. به همین بهانه بد نیست نگاهی به سوابق مدیریتی و پیشینه وی بیندازیم.
به گزارش روی تیتر، مهدی تاج متولد ۱ بهمن ۱۳۳۸ در اصفهان است. در سال ۱۳۵۸ وقتی تنها ۲۰ سال داشت در غائله کردستان جانباز شد؛ سپس با شروع جنگ تحمیلی با عراق در بهداری رزمی پشتیبانی تا آخر جنگ حضور داشت.
 
بعد از جراحت اولیه در کردستان از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲ که هنوز جنگ تحمیلی شروع نشده بود، معاونت بنیاد مستضعفان استان اصفهان را برعهده گرفت. او بعد از این در اداره بازرگانی استان اصفهان، شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و شرکت فولاد غدیر سمت‌هایی را بر عهده داشت.

در همین دوره که وی این سمت‌های اجرایی را بر عهده داشت از حوزه ریاستی ورزش نیز به دور نبود. وی مدیرعامل باشگاه سپاهان بود. در دوره‌ای رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن شد. عضویت در هیئت مدیره باشگاه استقلال را نیز تجربه کرد. در فدراسیون فوتبال، نایب رئیسی و ریاست کمیته داوران و ریاست سازمان لیگ را تجربه کرد و در اردیبهشت ماه ۹۵ به جای علی کفاشیان به ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا اینکه امروز خبر استعفای او بیرون آمد.
 
در هفته‌های اخیر، فدراسیون فوتبال تاج به علت عملکرد ضعیف مارک ویلموتس، سرمربی اخراجی تیم ملی مورد انتقاد مردم و رسانه‌ها قرار گرفته بود. حال باید منتظر ماند و دید در این دوره حساس فوتبال ایران که تیم ملی سرمربی ندارد، چه کسی به جای تاج در صدر فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد تا تیم ملی فوتبال بحران‌زده ایران را از این شرایط بیرون بیاورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: