۵۸۷
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۵۳۸
ده‌ها فلسطینی در چند هفته اخیر در مرز درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.
به گزارش روی تیتر، ارتش رژیم صهیونیستی اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله‌های شدید به غزه که منجر به کشته‌شدن ۹ عضو یک خانواده شد، به دلیل ارزیابی نادرست، به شکلی کاملا اشتباه رخ داده است. حملات هوایی ۱۴ نوامبر، منزل راسمی ابو مالحوز، کارمند تشکیلات خودگردان فلسطین را هدف قرار داد. در این حمله برادر او، محمد نیز کشته شد.

در البلاح نیز به خانواده‌های ساکن در منطقه حمله شد و اعضای یک خانواده کاملا کشته شدند. پنج قربانی این حمله، کودک بودند. آن‌ها درجمع ۳۴ قربانی فلسطینی بودند که در اثر حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه در طی دو روز درگیری مرزی کشته شدند. با این حال فلسطینی‌ها هم مقاومت کردند. حداقل ۶۳ اسرائیلی برای صدمات ناشی از آتش راکت از غزه تحت درمان قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل ادعا کرد که در این حملات خانه یک فرمانده نظامی گروه جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار داده است. ادعایی که خانواده قربانیان آن را رد کردند. در متن بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «ارتش از اشتباهات خود می‌آموزد تا تلفات احتمالی در حمله‌های بعدی را به حداقل برساند. تلاش‌های چشمگیری در جریان است تا تا خسارات وارده به افراد غیرنظامی به حداقل برسد.»

در این بیانیه، جهاد اسلامی به دلیل استثمار و به خطر انداختن جان غیرنظامی‌ها و با قراردادن تجهیزات نظامی در محل زندگی غیرنظامی‌ها، مقصر اصلی این حملات شناخته شده است.