۵۹۲۸
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۱۱۵
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه برای مردان 65 سال و برای خانم‌ها 60 سال شد.

سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه برای مردان 65 سال و برای خانم‌ها 60 سال شد.

به گزارش فراتیتر، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور با بیان اینکه سن بازنشستگی ۶۵ سال برای آقایان و برای خانم‌ها ۶۰ سال شد تصریح کرد: میزان سال‌های کار ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم‌ها شد.
محسن زنگنه تاکید کرد: منتها این برای کسانی است که تازه وارد نظام کاری و شغلی می‌شوند؛ کسانی که در حال حاضر شاغل هستند در صورت رضایت خودشان این امکان وجود دارد که این سن و میزان کار برای‌شان اعمال شود.
وی افزود: باز هم تاکید می‌کنم به این نکته دقت شود میزان سن بازنشستگی ۶۵ سال برای آقایان و ۶۰ سال خانم‌ها و همچنین سال‌های کار ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم برای افرادی است که تازه می‌خواهند وارد بازار کار شوند، اشخاصی که الان شاغل هستند با رضایت خودشان این سن و میزان سال‌های کار برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: در اصلاحات سنجه‌ای هم دولت یکسری بحث‌هایی را مانند افزایش سن بازنشستگی، تغییر شیوه تعیین حقوق بازنشستگان، کاهش ضریب مشاغل سخت و زیان آور، ۳ الی ۴ ماده آورده بود که ما این‌ها را حذف کردیم، یعنی احساس کردیم حقوق مکتسبه بازنشستگان و شاغلین مخدوش می‌شود برای همین آن‌ها را حذف کردیم اما کلیات نظر دولت برای اصلاحات سنجه‌ای را پذیرفتیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: