۶۰۴۷
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
تعداد بازدید : ۶۵
آزاد راه شیراز- اصفهان معروف به آزادراه چهارفصل با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

آزاد راه شیراز- اصفهان معروف به آزادراه چهارفصل با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فراتیتر، مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر به دلیل چشم‌اندازهای خاص که شامل دره، دشت، آبشار، رودخانه و سد می‌شود به آزادراه چهار فصل معروف است که هفته جاری با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
«علیرضا صلواتی» با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان با حضور رییس جمهوری در تاریخ ۲۰ مهرماه، اظهار کرد: در کنار مهم‌ترین مزایای این آزادراه از جمله کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، یکی از زیباترین آزادراه‌های کشور است که صاحب چشم‌نوازترین چشم‌اندازهای طبیعی است.
وی افزود: منطقه سرحد فارس با چشم‌نواز زیبا، دشت‌های سرسبز و ییلاقات سرسبز در طول این مسیر آزادراهی قرار دارد. رود کر که بزرگ‌ترین رودخانه استان فارس است نیز در امتداد بخشی از آزادراه قرار دارد. سد درودزن مرودشت نیز بخش دیگری از چشم‌انداز این مسیر آزادراهی است.
مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه مردم هنگام عبور از این آزادراه با تماشای دره و آفتاب و آبشار و برف و باران سفری چشم‌نواز و روح افزا را دارند، گفت: به آزادراه شیراز- اصفهان می‌توانیم عنوان آزادراه چهار فصل را اطلاق دهیم.
به گفته مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور ادامه داد: در فصل زمستان سال گذشته در بخشی از این آزادراه تا یک متر برف بارید، اگرچه چهار فصل بودن این آزادراه هزینه‌های نگهداری آن را چند برابر کرده است، اما سعی شده با حفظ پیوست‌های زیست محیطی با هدف حفظ طبیعت در امتداد این آزادراه و محافظت از جان حیوانات، به زیست بوم اطراف این مسیر آزادراهی صدمه‌ای وارد نشود.
اَبَرپروژه آزادراه شیراز- اصفهان که در سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود پس از تامین اعتبار از سوی دولت سیزدهم در شش قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر هم اکنون آماده افتتاح است و بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور را تکمیل خواهد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: