۶۴
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۴۷۹
گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
اکران فیلم‌های سینمای ایران در هفته گذشته در حالی پیگیری شد که با اعتراضات در بعضی شهر‌ها به افزایش قیمت بنزین، فروش سینما‌ها هم تحت تاثیر قرار گرفت و سقوط را تجربه کرد.

به گزارش روی‌تیتر، اکران فیلم‌های سینمای ایران در هفته گذشته در حالی پیگیری شد که با اعتراضات در بعضی شهرها به افزایش قیمت بنزین، فروش سینماها هم تحت تاثیر قرار گرفت و سقوط را تجربه کرد.

از روز جمعه ۲۴آبان و در حالی که فروش هفته گذشته فیلم‌های روی پرده نوید بازگشت رونق به سینماها پس از چندماه را می‌داد، اتفاقاتی در برخی شهرها رخ داد که به یک باره فروش سینماها هم با سقوط روبه‌رو شد. افزایش قیمت بنزین و شعله‌ور شدن اعتراضات مردمی در بعضی از شهرها از یک سو و قطع اینترنت از سوی دیگر، علاوه بر لغو بسیاری از برنامه‌های فرهنگی از جمله اکران‌های مردمی چند فیلم در چند سینما و جشن‌هایی مثل «موسیقی ما» و جشن انجمن منتقدان و ...، موجب شد فروش سینما طبق گفته رئیس انجمن سینماداران، در سه روز اول هفته، کاهشی حدودا ۹۰درصدی را تجربه کند.

این رقم البته در روزهای آخر هفته کم کم بهبود یافت اما در کل فروش هفته گذشته را به نسبت هفته قبل‌تر از آن با کاهش روبه‌رو کرد.

«مطرب» مصطفی کیایی همچنان پیشتاز جدول فروش

تمام اتفاقات هفته گذشته، تعطیلی یک یا در بعضی موارد دو روزه بعضی از پردیس‌های سینمایی، لغو چندین اکران مردمی که با حضور بازیگر ترکیه‌ای فیلم تازه مصطفی کیایی قرار بود برگزار شود، هیچکدام نتوانست ترمز «مطرب» را بکشد. فیلمی که با بازی پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، مهران احمدی و محسن کیایی روی پرده رفته و به ماجرای خواننده‌ای می‌پردازد که با وقوع انقلاب زندگیش دستخوش تغییراتی می‌شود. هرچند متعاقب ریزش فروش کلی سینماهای کشور، فروش این فیلم هم افت کرد اما در نهایت با فروش حدود دو میلیارد و ۴۸۲میلیون تومانی با اختلافی بسیار در صدر جدول فروش سینماهای کشور در هفته گذشته قرار گرفت. در این هفته ۲۰۷،۲۸۱نفر به تماشای این فیلم نشستند و برای اطلاع از میزان کاهش فروش سینماهای کشور تنها باید این رقم را با ۴۷۰،۱۶۲نفری که هفته قبل‌تر به تماشای این فیلم نشستند مقایسه کنید تا حدودا تاثیر ناآرامی‌ها بر فروش سینماها را به دست بیاورید.

«مطرب» مصطفی کیایی تا اینجا که به سومین هفته اکران رسیده است، نزدیک به ده میلیاردتومان فروش داشته و بیش از ۷۴۶هزار مخاطب را به سینماها کشانده و اگر با همین روند پیش برود به نظر می‌رسد شاید بتواند نیم‌نگاهی به جایگاه فیلم «متری شیش‌ونیم» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینما در سال ۹۸ داشته باشد.

فرزاد موتمن با «چشم و گوش بسته» همچنان در جایگاه دوم

فیلم دوم جدول فروش سینماهای کشور در هفته آخر ماه آبان همانند هفته گذشته «چشم و گوش بسته» فرزاد موتمن است. فیلمی که فضایی کمدی دارد و از بازیگرانی مثل امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، پوریا پورسرخ، مانی حقیقی و ... بهره می‌برد. این فیلم هم این هفته با کاهش مخاطب روبه‌رو بود و با فروش ۶۵۳میلیون و ۳۹۸هزارتومانی و بیش از ۵۵هزار مخاطب توانست در جایگاه دوم فروش سینماها قرار بگیرد. 

فیلم از توقیف درآمده «خانه پدری» در جایگاه سوم

شاید تمام اتفاقاتی که هفته گذشته رخ داد هم در کنار هم نتوانست فروش فیلم پرماجرای کیانوش عیاری را پایین بیاورد. فیلمی که به یک باره هفته گذشته از بند توقیف رست و اجازه اکران در تعداد سالن‌های محدود را پیدا کرد، این هفته بیش از ۲۳هزار مخاطب را به سینما کشاند و حدود ۴۸۲میلیون تومان به فروش کلی این فیلم اضافه کرد. «خانه پدری» با تمام ماجراهایی که بر آن گذشته و اکران و توقیف و مجدد رفع توقیف آن از ابتدای آبان تا پایان این ماه نزدیک به ۹۴۴میلیون تومان فروش کلی و بیش از ۵۷هزار مخاطب داشته است.

«سمفونی نهم» ساخته محمدرضا هنرمند نیز در همین مدت 399 میلیون و 478 هزار تومان فروش داشت. داستان فیلم از دوره هخامنشیان آغاز می‌شود و تا به امروز ادامه می‌یابد. حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمانی، هدی زین‌العابدین، پژمان بازغی بازیگران این فیلم هستند.

«منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر نیز از 15 آبان روی پرده رفت و 556 میلیون و 406 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. فیلم روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان به ایفای نقش می‌پردازند.

«تورنا 2» ساخته سید جواد هاشمی دیگر فیلمی است که از این تاریخ به روی پرده رفت و تاکنون 268 میلیون و 284 هزار تومان فروش داشته است. این فیلم داستان پروفسوری را روایت می‌کند که موفق به ساخت یک رستوران شده است، رستورانی که در نهایت به یک سفینه تبدیل می‌شود. حال با ورود چهار نوجوان به قصه و با شیطنت آنان، این سفینه مقداری زودتر از موعد به پرواز درمی‌آید. سفینه در نهایت به فضا رفته و در یک سرزمین ناشناخته فرود می‌آید. اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی، وحید نفر، امیر رونقی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، محمدمهدی ایرانی و نگار نافذ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی تاکنون 279 میلیون و 378 هزار تومان فروش داشته است. قصه این فیلم درباره خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین است که باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر. چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری و مریم شیرزاد گویندگان این انیمیشن ایرانی هستند.

«هزارتو» با نام قبلی«لابیرنت» به کارگردانی امیرحسین ترابی در مدت 28 روز چهار میلیارد و پنج میلیون و 563 هزار تومان فروش داشته است. در این فیلم شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی، فریبا جدیکار، علیرضا ثانی‌فر، مریم معصومی، شیرین یزدان بخش، مهسا باقری به ایفای نقش می‌پردازند.

«مسخره‌باز» اولین فیلم بلند سینمایی همایون غنی‌زاده در شش هفته سه میلیارد و 116 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت. هدیه تهرانی، فرهاد اصلانی، صابر ابر، بابک حمیدیان و علی نصیریان در این فیلم بازی می‌کنند.

«ماجرای نیمروز: رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان در هشت هفته پنج میلیارد و 679 میلیون و 976 هزار تومان فروخت. ادامه فیلم «ماجرای نیمروز» به موضوع عباس زری‌باف با بازی حسین مهری می‌پردازد که پس از مشخص شدن نفوذش در دستگاه‌های امنیتی، از کشور می‌گریزد. جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، هستی مهدوی، مهدی زمین‌پرداز، محمد عسگری، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و حسین فلاح دیگر بازیگران «ماجرای نیمروز 2» هستند.

«درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی در 49 روز توانست یک میلیارد و 319 میلیون و 204 هزار تومان فروش داشته باشد. فیلم درباره قصه جوانی است که برای تأمین معاش زندگی به ژاپن می‌رود و سال‌ها در آنجا با سختی کار می‌کند و پول زندگی خانواده‌اش را تأمین می‌کند، اما وقتی برمی‌گردد... در این فیلم امین حیایى، ژاله صامتى، مهراوه شریفی‌نیا، نادر فلاح، محمود جعفرى، منصور شهبازى، افشین سنگ چاپ، فاطمه مرتاضى و پانته‌آ پناهى به ایفای نقش می‌پردازند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: