۶۴۱۲
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
تعداد بازدید : ۸۴
این تابلو نقاشی که در جریان جنگ جهانی دوم غارت شده بود پس ازچندین دهه به آلمان بازگردانده شد.

این تابلو نقاشی که در جریان جنگ جهانی دوم غارت شده بود پس ازچندین دهه به آلمان بازگردانده شد.

به گزارش فراتیتر، «کریستوفر مارینلو»، وکیل و موسس «بازیابی بین‌المللی آثار هنری» است که سال‌ها در زمینه استرداد آثار هنری مهمی که توسط نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم غارت شدند،‌ فعالیت کرده است، اما جدیدترین دستاورد او مربوط به استرداد تابلو نقاشی اثر یک هنرمند اتریشی است که توسط سربازان ارتش ایالات متحده آمریکا ربوده شده بود و اکنون پس از گذشت ۸۰ سال با کمک «اف. بی. آی» به آلمان بازگردانده شده است.

این تابلو نقاشی که «منظره ایتالیایی» نام دارد توسط «جان فرانز لوترر»، نقاش اهل وین خلق شده است،‌ پس از جنگ به عنوان یک اثر هنری مسروقه از مجموعه نقاشی‌های ایالت بایرن گزارش شده بود و آخرین‌بار در سال ۱۹۴۵ میلادی دیده شده بود. تا اینکه در ماه دسامبر سازمان «بازیابی بین‌المللی»‌ گزارشی را از یک فرد ساکن شیکاگو دریافت کرد که مدعی بود دایی‌اش سرباز بوده و یک نقاشی ربوده یا غارت‌شده را با خود آورده است.

در نهایت این سازمان با همکاری یک شرکت حقوقی آلمانی، عنوان و هنرمند این نقاشی را شناسایی کرد و «مجموعه نقاشی‌های ایالت بایرن» را به عنوان مالک حقیقی این اثر تشخیص داد.

با توجه‌ به چالش‌های پیش‌رو برای بازگرداندن این نقاشی به آلمان، «اف. بی. آی»‌ برای نظارت بر روند استرداد این اثر هنری وارد عمل شد.

پس از بازگشت این نقاشی به «مونیخ»‌، روند مرمت آن آغاز خواهد شد و سپس در موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: