۶۶۷
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۵۳۰
روانشناسان پاسخ می‌دهند
چندی پیش ویکتوریا بکام به مناسبت تولد دخترش، بروکلین، عکسی در اینستاگرامش منتشر کرد که او را در حال بوسیدن لب‌های دخترش نشان می‌داد. این عکس جروبحث‌های داغی را میان دنبال‌کنندگان صفحه او به همراه داشت.
به گزارش روی تیتر، چندی پیش ویکتوریا بکام به مناسبت تولد دخترش، بروکلین، عکسی در اینستاگرامش منتشر کرد که او را در حال بوسیدن لب‌های دخترش نشان می‌داد. این عکس جروبحث‌های داغی را میان دنبال‌کنندگان صفحه او به همراه داشت. در بخش کامنت‌ها، درباره درستی یا نادرستی این کار حرف‌های زیادی بود. متخصصان روانشناسی اعتقاد دارند کودکان باید در محیط خانواده احساس عشق و امنیت کنند، اما بوسیدن لب‌های فرزندان روش درستی برای ابراز محبت به آن‌ها نیست. اما دلیل نادرست‌بودن این حرکت چیست؟

درک کودک از حریم شخصی را تغییر می‌دهد
لب‌ها و دهان کودک از مرز‌های شخصی بدن او هستند. وقتی لب‌های فرزندتان را می‌بوسید، با این کار به او نشان می‌دهید که مرز بدنش باز است و هر کسی می‌تواند بدون هیچ مشکلی به قلمروی او وارد شود. البته که این اتفاق فقط درباره بوسیدن لب‌ها نیست. وقتی کودک را وادار به پوشیدن پوشک کنید، اجباری به او غذا می‌دهید و پرخاشگرانه قلقلک می‌دهید، ذهنیت نادرستی را در او ایجاد می‌کنید. متجاوزبودن والدین، می‌تواند ریسک ذهنیت قربانی‌بودن را در کودک بیشتر کند. ضمن آن که این رفتار می‌تواند کودک را به فردی ناتوان در نه گفتن و مدیریت مرزبندی‌های شخصی تبدیل کند.

سلامت او را تهدید می‌کند
دندان پزشکان هشدار می‎دهند که درون دهان ما میکروب‌های بسیار زیادی وجود دارد که شاید افراد بزرگسال را بیمار نکند، اما می‌تواند به کودکان انتقال پیدا کند. کودکان دستگاه ایمنی ضعیف‌تری دارند، و بعضی عفونت‌های خطرناک می‌تواند از طریق آب دهان به بدن آن‌ها راه پیدا کند.
این روش ابراز محبت به کودک شما رفتار‌های نادرست را می‌آموزد
فرزندتان طبق همان چیزی که در خانه آموخته، با کسانی که خارج از دایره خانواده هستند، رفتار می‌کند. پس ممکن است برای ابراز محبت و علاقه خود، دیگر بچه‌ها و بزرگتر‌ها را هم ببوسد. حتی اگر بوسیدن ل‌های فرزند توسط پدر و مادر خالی از اشکال باشد، بچه‌ها هر چیزی را با تقلید یاد می‌گیرند. بنابراین، ممکن است آن‌ها هم این حرکت را با دیگران تکرار کنند، بدون اینکه از معنای صمیمیتی که در این کار وجود دارد، درکی داشته باشند. باید فرزند خود را فقط از گونه یا پیشانی ببوسید.