۶۶۸۳
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید : ۶۸
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

تماشاگران در بریتانیا از تماشای اولین ال کلاسیکوی رسمی جود بلینگام به دلیل قانون خاموشی محروم هستند.

تماشاگران در بریتانیا از تماشای اولین ال کلاسیکوی رسمی جود بلینگام به دلیل قانون خاموشی محروم هستند.

به گزارش فراتیتر، دیدار دو باشگاه سرشناس و پرافتخار اسپانیا قرار است شنبه (ششم آبان) از ساعت 16:15 به وقت محلی (15:15 به وقت انگلیس) برگزار شود اما برخلاف سایر نقاط دنیا که مردم می‌توانند ال‌ کلاسیکو را ببینند، اما مردمان بریتانیا نمی‌توانند شاهد اولین حضور رسمی جود بلینگام در این بازی به خصوص باشند. به دلیل یک قانون قدیمی در انگلیس که به “قانون خاموشی” شهرت پیدا کرده است، ال‌کلاسیکوی روز شنبه در ورزشگاه المپیک بارسلونا برای مردم این کشور به طور زنده پخش نخواهد شد.

قانون خاموشی از دهه 60 میلادی به اجرا درآمده و طبق این قانون که تا سال 2029 هم ادامه خواهد داشت، پخش زنده تلویزیونی مسابقات از ساعت 14:45 تا 17:15 ممنوع است. این قانون در واقع برای تشویق حضور مردم در ورزشگاه‌ها وضع شده است. ال کلاسیکوی روز شنبه هم قرار است در محدودۀ قانون خاموشی صورت پذیرد و به همین دلیل بریتانیایی‌ها نمی‌توانند ال کلاسیکو را به صورت زنده تماشا کنند. بازی بارسلونا و رئال مادرید معمولا در سالیان اخیر شب هنگام انجام می‌شد اما به دلایل بازاریابی و زمان‌بندی مناسب این بازی برای مردم شرق آسیا، این بار در چنین ساعتی برگزار خواهد شد.

کیگان پیرس، مدیر اجرایی لالیگا در بریتانیا و ایرلند دراین‌باره می‌گوید: از اینکه هواداران بریتانیایی نمی‌توانند ال‌کلاسیکوی این هفته را تماشا کنند به طبع ناراحتیم ولی این قانون است و کار دیگری نمی‌توان در این خصوص انجام داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: