۷۰۷۴
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۶۸
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از طلب ۶۸۰۰ میلیارد تومانی این صندوق از دولت خبر داد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از طلب ۶۸۰۰ میلیارد تومانی این صندوق از دولت خبر داد.

به گزارش فراتیتر، حمیدرضا نجف‌پورکردی گفت که طبق مصوبه نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف به پرداخت این طلب به اشکال مختلف شده است.
وی درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی در خلال بررسی برنامه هفتم توسعه که بر اساس آن دولت موظف به پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شده است، اظهار کرد: برای بیان میزان مطالبات ما از دولت، سال مالی مد نظر دولت اهمیت دارد چراکه در آن سال مالی بودجه بسته می‌شود و باید سازمان حسابرسی و وزارت اقتصاد بر روی این مطالبات صحه بگذارند و بعد جزو مطالبات قطعی ما حساب شود.

وی درباره رقم مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت عنوان کرد: تا پایان سال مالی ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت ۶۸۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه مصوبه مجلس و مکلف شدن دولت به پرداخت این مطالبات اقدام بزرگی بوده است، توضیح داد: این موضوع پیش‌تر نبوده است و از این رو کار بزرگی در این دوره انجام شد چراکه ما در مجلس بر روی طلب فرهنگیان صحه گذاشتیم. این تکلیف دولت به پرداخت مطالبات فرهنگیان قبلا به طور ضمنی وجود داشته است اما اکنون قطعیت پیدا کرده است.
نجف پور کردی با بیان اینکه ما دنبال این امر هستیم که به هر شکل ممکن اعم از نقدی و یا غیر نقدی طلب معلمان را از دولت وصول کنیم، خاطر نشان کرد: بهترین شکل وصول این طلب این است که پول نقد در اختیار ما بگذارند. اما ما دنبال این هستیم که این طلب وصول شود و می توان در قالب نظامات مدیریتی دیگر برای ما تعیین تکلیف کنند. برای مثال ما مبلغ معینی طلب داریم و می خواهیم افزایش سرمایه دهیم و بانک سرمایه را درست کنیم. باید در آنجا پول نقد آوریم و طلب ما از دولت می تواند به عنوان آورده نقدی ما در افزایش سرمایه حساب شود. اینها ابعاد تعیین تکلیف طلب ما از دولت است که البته به طور کلی در این فضا مجلس و دولت تا کنون با ما همراهی داشتند و اتفاقات خوبی رخ داده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: