۷۳۶۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید : ۶۷
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

لیگ قهرمانان آسیا
پرسپولیس پس از ناکامی در 2 بازی متوالی به دنبال این است تا بار دیگر با عبور از سد استقلال تاجیکستان به مسیر خوب پیشین خود بازگردد.

پرسپولیس پس از ناکامی در 2 بازی متوالی به دنبال این است تا بار دیگر با عبور از سد استقلال تاجیکستان به مسیر خوب پیشین خود بازگردد.

به گزارش فراتیتر، دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه آغاز خواهد شد و یکی از نمایندگان ایران یعنی پرسپولیس باید فردا (سه‌شنبه) در شهر دوشنبه به مصاف استقلال تاجیکستان برود. شاگردان یحیی گل‌محمدی با 6 امتیاز تیم دوم جدول رده‌بندی گروه پنجم هستند و استقلالِ دوشنبه با یک امتیاز قعرنشین است.بازی رفت این 2 تیم با برتری پرسپولیس در ورزشگاه آزادی خاتمه پیدا کرد و تیم ایرانی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر و با بریس سعید صادقی از سد حریف خود بگذرد و به دومین برد در این گروه دست یابد. شاگردان ایگور چروچنکو نیز با تحمل دومین باخت در این فصل از (ACL) در وضعیت بدی قرار گرفتند و یک امتیازی ماندند.

با این وجود مغلوب کردن استقلال تاجیکستان برای پرسپولیس خوش‌یمن نبود و آن‌ها در 2 مسابقه بعدی خود از رسیدن به پیروزی ناکام ماندند. تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی ابتدا در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر راهی انزلی شد و برابر ملوان این شهر به تساوی بدون گل رضایت داد تا صدر جدول را به رقیب سنتی خود یعنی استقلال واگذار کند. آن‌ها در گام بعدی میزبان صنعت‌نفت آبادانِ پایین‌جدولی بودند ولی مجدداً در کسب سه امتیاز ناتوان بودند و با گل‌به‌خودی لحظه آخری، برد را با تساوی عوض کردند تا فرصت بازگشت به صدر را از کف بدهند.

حالا پرسپولیس پس از 2 بازی بدون برد بازهم باید به مصاف تیمی برود که آخرین بردش را مقابل آن‌ها جشن گرفته بود. جالب است که آمار سرخ‌پوشان تهرانی برابر استقلال تاجیکستان 100 درصد پیروزی بوده است. آن‌ها یک‌بار در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 با تک گل مهدی ترابی از سد میزبان خود گذشتند و دومین دوئل را هم اخیراً با 2 گل به سود خود تمام کردند تا با 2 پیروزی و صفر گل خورده مهیای پیکار سوم شوند.

نماینده تاجیکستان در فاصله 2 بازی رفت‌وبرگشت، خلاف پرسپولیس که 2 بازی انجام داد، هیچ دیدار رسمی‌ای را به انجام نرساند. این یعنی آن‌ها هم بیش‌تر استراحت کرده‌اند و هم در سوی مقابل، از شرایط مسابقه کمی به دور بوده‌اند. رقابت با پرسپولیس به نوعی آخرین شانس استقلال برای بازگشت به جدول و افزایش شانس صعود خواهد بود. آن‌ها پس از تساوی بدون گل مقابل الدحیل، 2 دیدار بعدی‌شان را بیرون از خانه برابر النصر و پرسپولیس برگزار کردند تا سخت‎‌ترین بازی‌های‌شان را به انجام رسانده باشند.

سرخ‌پوشان تهرانی هم درصدد این هستند تا پس از الدحیل، دومین بازی خارج از خانه خود در این فصل از (ACL) را با برد پشت سر بگذارند و یک مرتبه دیگر کلین‌شیت کنند. رسیدن به این هدف جذاب خود‌به‌خود طلسم نبردن‌های تیم یحیی را هم روی عدد 2 نگه خواهد داشت.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: