۷۶۵
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۵۰۲
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با روی تیتر:
بشیر خالقی درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور و تولید واکسن گفت: واکسنی برای مقایبله با این بیماری وجود ندارد، اما با پیشگیری‌های مناسب و به موقع در کشور نیازی به واکسن نخواهیم داشت.
به گزارش روی تیتر، ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس است که در سال ۱۹۶۵ کشف شده و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

این ویروس در روز‌های گذشته در کشور چین و در شهر ووهان شیوع پیدا کرده و تاکنون جان ۴۱ نفر را گرفته است و تنها به این کشور ختم نشده و به کشور‌های اروپا و آمریکا نیز رسیده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیماری جدید تهدیدی در سطح جهانی است و آیا سرعت و سهولت گسترش این بیماری در حدی است که اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت سفر‌های بین‌المللی را موجه جلوه دهد یا نه؟

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌شود. نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است.

بشیر خالقی، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چهاردهم در گفتگو با روی تیتر درباره ویروس کرونا گفت: این بیماری نوعی بیماری ویروسی است که در سال ۲۰۰۲ در کشور چین از طریق حیواناتی، چون خفاش و گربه انتقال می‌یافت و با توجه به رژیم غذایی کشور چین به مردم منتقل می‌شد.

وی افزود: علائم این بیماری در درجه اول مانند سرماخوردگی ساده است. اما قرنطینه کردن افراد مبتلا به این ویروس در کشور چین نسبت به سال‌های گذشته تاکنون نتیجه خوبی داشته است.

خالقی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه این ویروس تا به حال به کشور ما راه پیدا نکرده است و طبق گزارش‌های وزارت بهداشت موردی گزارش نشده؛ همچنین برای پیشگیری از انتقال ویروس به کشور در فرودگاه امام خمینی نیز قرنطینه‌هایی برای کنترل و جلوگیری از ورود ویروس کرونا در نظر گرفته شده است و مسافران چینی را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

وی در ادامه درباره علائم ویروس کرونا بیان کرد: علائم این ویروس همانند سرماخوردگی است. مردم باید اطلاعات خود در خصوص این بیماری را افزایش دهند و راه‌های پیشگیری و اطلاع از آن را با استفاده از صدا و سیما، شبکه‌های بهداشتی و اخبار منتشر شده افزایش دهند.

خالقی افزود: واکسنی برای این بیماری وجود ندارد، اما با پیشگیری‌های مناسب و به موقع نیازی به واکسن نخواهیم داشت. در صورت شیوع این بیماری در کشور دولت امکانات درمانی لازم را فراهم خواهد کرد و در صورت نیاز اقدام به واردات واکسن خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت برای پیشگیری از این بیماری اقدامات لازم را انجام خواهد داد و همچنین برای تامین بودجه پیشگیری از این بیماری نیز ارتباطات لازم را با سازمان برنامه و بودجه برقرار خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: