۸۲۰۱
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
تعداد بازدید : ۳۸
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال درخصوص بحران اخیر پرسپولیس اظهارات کلیدی را بایان کرد.

حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال درخصوص بحران اخیر پرسپولیس اظهارات کلیدی را بایان کرد.

به گزارش فراتیتر، تیم پرسپولیس در ۱۰سال گذشته همواره یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر بوده و چند سال متوالی به این عنوان نیز دست پیدا کرده است. تیم یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته جام قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام را تصاحب کرد، ظاهرا این فصل به مشکل خورده است. این تیم از هفته هشتم با توقف در خانه ملوان روند نزولی پیدا کرد و در ورزشگاه آزادی مقابل تیم قعرنشین صنعت نفت ۲ امتیاز دیگر را از دست داد تا درنهایت در هفته دهم و قبل از تعطیلات دوباره لیگ در اصفهان نخستین شکست فصل را مقابل سپاهان تجربه کند. «حمید درخشان» کارشناس فوتبال از لحاظ فنی درباره نتایج اخیر پرسپولیس صحبت‌هایی را مطرح کرده است. او با اشاره به نتایج اخیر پرسپولیس گفت:«از بازی با ملوان پرسپولیس شروع به افت کرد و این روند هفته به هفته ادامه پیدا کرد تا درنهایت به شکست مقابل سپاهان منجر شد.»

عوامل تاثیرگذار
از نظر درخشان چند عامل در شکست قرمزها تاثیرگذار بوده است: «پرسپولیس چند بازیکن مصدوم داشت و سرماخوردگی چند نفر دیگر در تیم هم مزید بر علت شد اما نه تا این حد که دچار افت اینچنینی شود.»

تغییرات مهم
او درباره مسایل فنی هم توضیحاتی برای ارائه دارد. یکی از موضوعات از نگاه درخشان شکل بازی تیم است: «شکل بازی پرسپولیس ایراد پیدا کرده که مهمتر از همه مشکلات همین مساله است و باید هرچه زودتر تغییر کند ضمن اینکه در چیدمان بازیکنان نیز اشکالاتی وجود دارد.»

مالکیت
درخشان ایراد فنی دیگری هم از تیم می‌گیرد: «استفاده درست از مالکیت توپ می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. مالکیت داشتن فقط در عرض و عقب زمین نیست و زمانی مالکیت توپ ارزشمند است که تیم در عمق دفاع حریف برود و خطرآفرین شود.»

تمرین
و اما تمرین؛ درخشان این موضوع را هم در نوع بازی و نتایج تیم بی‌تاثیر نمی‌داند: «نوع بازی پرسپولیس قابل قبول نیست و می‌توان گفت ۱۰ تا ۱۵ عوامل حاشیه‌ای روی نتایج تاثیر می‌گذارد و بیشتر به نوع تمرین کردن بازیکنان و برنامه‌هایی که در آن اجرا می‌شود بستگی دارد.«

ضعف گلزنی
و مشکل اصلی تیم که همه می‌دانند؛ گلزنی. او مساله را کمبود مهاجم نمی‌داند و مشکل را جای دیگری می‌بیند: «پرسپولیس مهره‌های خوبی دار د اما خط هافبک مهاجمان را در موقعیت گل قرار نمی‌دهد و همین باعث می‌شود مهاجمی مثل شهاب زاهدی عصبی شده و با آن حرکت در بازی با سپاهان اخراج شود. درکل پرسپولیس برنامه اجرایی برای موقعیت‌سازی ندارد و زمانیکه مقابل سپاهان یک هیچ عقب بود توپ را به کناره‌ها برد و از بازی مستقیم استفاده کرد که این تاکتیک هم جوابگو نبود.»

راهکار
درخشان برای بهتر شدن وضعیت تیم پیشنهادهایی هم دارد: «اگر تغییرات تاکتیکی در پرسپولیس به وجود نیاید این تیم گرفتار می‌شود به این دلیل که حریفان دست پرسپولیس را خوانده‌اند. پس باید نوع نگرش و تمرین‌ها عوض شود. باید مسیر دیگری را برای بازی انتخاب کنند؛جابه‌جایی بازیکنان با ارزیابی و بازنگری دوباره در سیستم بازی.»

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: