۸۵۲۱
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
تعداد بازدید : ۴۵
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

تیم ملی ایران نیمه دوم تحت فشار قرار گرفت و در نهایت برد را با تساوی عوض کرد.

تیم ملی ایران نیمه دوم تحت فشار قرار گرفت و در نهایت برد را با تساوی عوض کرد.

به گزارش فراتیتر، تیم ملی در شراطی که نیمه اول با دو گل از ازبکستان پیش افتاد و به نظر می‌رسید یک پیروزی دیگر در خاک این کشور به دست خواهد آورد اما نیمه دوم تحت فشار قرار گرفت و در نهایت برد را با تساوی عوض کرد.

در صحنه گل نخست که دفع توپ علی کریمی باعث شد تا بازیکن حریف با بیرانوند تک به تک شده و دروازه ایران را باز کند اما گل دوم ازبک‌ها در شرایطی به ثمر رسید که بازیکنان دو خط دفاع و هافبک در آن مقصر بودند.

ازبک‌ها در حالی این گل را پایه ریزی کردند که از میانه میدان تیم ایران دو تکه شده بود و در نیمه خودی بازیکنان بسیار کمی حضور داشتند. به عبارتی با سه پاس، هافبک‌های تیم ملی ایران جا ماندند و از جریان بازی خارج شدند تا سه مدافع تیم ملی در نیمه زمین خودی تنها به نظر برسند.

نکته جالب اینکه بعد از پاس به جناح چپ خط دفاعی روزبه چشمی که آمده بود به خط دفاع سازماندهی بیشتری بدهد و تراکم بیشتری در این خط به وجود بیاورد آفساید را پر کرد اما لحظه‌ای بعد دست خود را به نشانه آفساید بالا برد. در عین حال توپ ارسالی وقتی به سرگیف رسید که محمدحسین کنعانی فاصله زیادی با زننده گل ازبکستان داشت و به نوعی او جا مانده و جایش خالی بود.

مرور صحنه منجر به گل دوم ازبکستان می‌تواند درس بزرگی برای بازیکنان خط دفاعی تیم ملی باشد و البته هافبک‌ها باید با بررسی چگونگی ثبت این گل یاد بگیرند چطور در مواقع ضدحمله یا حملات سریع به کمک مدافعان‌شان بیایند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: