۸۵۸۹
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۵۰
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ‌ورزش و جوانان از تشکیل کارگروهی برای بررسی صلاحدید اخلاقی، فنی و پیشینه مربیان مرد که بخواهند به‌ عنوان مشاور در اردوهای بانوان حضور داشته باشند خبر داد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ‌ورزش و جوانان از تشکیل کارگروهی برای بررسی صلاحدید اخلاقی، فنی و پیشینه مربیان مرد که بخواهند به‌ عنوان مشاور در اردوهای بانوان حضور داشته باشند خبر داد.

به گزارش فراتیتر، مریم کاظمی‌پور، درباره حضور مربیان مرد به عنوان مشاور در اردوهای تیم‌های ملی بانوان اظهار کرد: در این زمینه کارگروهی تشکیل دادیم تا صلاحیت اخلاقی، مکتبی، فنی و پیشینه مربیان مرد را که می‌خواهند به عنوان مشاور در اردوهای تیم‌های ملی بانوان حضور داشته باشند رصد و مورد ارزیابی قرار دهد که آیا صلاحیت لازم برای این کار را دارند یا خیر.

وی گفت: اگر قرار باشد در یک سرفصل تراز فنی انتخاب را به مربیان مرد بدهیم ظلم بزرگی به جامعه مربیان زن کرده‌ایم بنابراین تمام مربیانی که اکنون به عنوان مشاور در کنار بانوان ورزشکار حضور دارند رصد خواهند شد و مجوزهایی که در این خصوص صادر شده بررسی می‌شود که آیا مجوز لازم را دارند یا خیر زیرا این مجوزها محدوده زمانی دارند.

وی افزود: یک موضوع دیگر ظرفیت دانش فنی مربیان و ظرفیت دانش مدیریتی تیم‌های ملی است،‌ ضرورت استفاده از مشاوران مرد در اردوهای بانوان باید توسط کمیته‌های فنی، نایب رئیس بانوان فدراسیون‌ها و بخش تصمیم‌گیری که پشت این قضیه وجود دارد بررسی شود تا دلیل استفاده از مربیان مرد را به صراحت بگویند. در حال حاضر مربیان بین الملل زیادی در بخش زنان داریم اما متاسفانه شاهد هستیم که فدراسیون مربوطه از وجود مربی مردی که سابقه تیمداری حتی در لیگ دسته ۳ را نیز ندارد استفاده کرده که این در حقیقت ظلم بزرگی به مربیان زن است که دانش فنی خود را پیش از این با مدرک مربیگری خود ثابت کرده‌اند.

کاظمی پور اضافه کرد: با یک هم افزایی برون بخشی با وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی سعی می‌کنیم این مساله را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم تا هم حفاظت از بانوان ورزشکار را در اولویت قرار دهیم و هم صیانت از مربیان ورزشی که حقشان است فضای کاری داشته باشند تا قابلیت‌های خود را نشان دهند.

معاون‌ وزیر در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای بانوان برای رویدادهای آینده دارند؟ افزود: بحث المپیک و پارالمپیک از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی متفاوت است و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که فدراسیون‌ها در این زمینه دارند با بالاترین ظرفیت در این دو رویداد در بخش بانوان حضور پیدا کنیم. البته مسائل فنی را کمیته ملی المپیک و پارالمپیک با جزئیات در حال پیگیری هستند و امیدوارم بانوان بتوانند با یک ارتقای قابل توجه نسبت به توکیو شانس حضور خود را در این دو رویداد مهم افرایش دهند.

وی در پایان افزود: امیدوارم در بحث کسب سهمیه و حضور در المپیک و پارالمپیک شاهد رشد قابل توجه بانوان نسبت به دوره قبل باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: