۸۹۶
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
تعداد بازدید : ۷۰۵
بارسلونا و یک حاشیه جدید؛
لیونل مسی، فوق ستاره باشگاه بارسلونا به اریک آبیدال، مدیر ورزشی این باشگاه اعلام کرده او باعث شده شهرت برخی از ستاره‌های باشگاه زیر سوال برود.
به گزارش روی تیتر، شماره ۱۰ آرژانتینی باشگاه بارسلونا انتقادات بسیاری به اریک آبیدال وارد کرده است. او اعتقاد دارد آبیدال تلاش کرده تا اخراج سرمربی پیشین این باشگاه یعنی ارنستو والورده را با رفتار بازیکنان ارتباط دهد. اما مشکل اساسی این است که این اختلاف می‌تواند به خروج مسی از بارسلونا منجر شود. بندی در قرارداد او وجود دارد که این اجازه را می‌دهد تا در تابستان پیش رو، این باشگاه اسپانیایی را ترک کند.

همه چیز از جایی آغاز شد که اریک آبیدال گفت بازیکنان بارسلونا همکاری زیادی با ارنستو والورده نداشتند. مدیر ورزشی بارسلونا مدعی شد ستاره‌های این تیم با تمام قدرتشان زیر نظر ارنستو والورده تلاش نمی‌کردند. این سرمربی اسپانیایی در سیزدهم ژانویه از بارسلونا اخراج شد. این حاشیه می‌تواند به ضرر باشگاه بارسلونا باشد. باشگاهی که این روز‌ها حواشی زیادی دارد. حرف‌های آبیدال ممکن است فضای رختکن بارسلونا را دچار التهاب کند. بارسایی‌ها از خارج باشگاه هم تحت فشار هستند. رسانه‌ها از رییس فعلی باشگاه یعنی جوزپ ماریا بارتومئو انتقادات شدیدی می‌کنند. او نتوانسته موفقیت‌های ارزشمندی در زمین مسابقه و خارج از آن برای بارسلونا به همراه داشته باشد.

روز سه شنبه بود که اریک آبیدال در گفتگویی با رزومه کاتالان اسپورت درباره وضعیت نیمکت بارسلونا گفت: «تعداد زیادی از بازیکنان بارسلونا از همکاری با والورده ناراضی بودند و یا با او همکاری نمی‌کردند. رختکن بارسلونا رابطه خوبی با مدیریت باشگاه دارد، اما به عنوان یک فوتبالیست سابق می‌توانم برخی مسائل را احساس کنم. من با باشگاه صحبت کردم و فکر می‌کنم باید تصمیم‌هایی گرفته شود.» آبیدال در این مصاحبه می‌گوید از هجدهم دسامبر به عنوان جانشین والورده بوده است. پس از گزینه‌هایی مانند رونالد کومان و ژاوی این باشگاه در نهایت کیکه ستین را انتخاب کرد.

اما مسی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش به حرف‌های آبیدال واکنش نشان داد. او با کشیدن یک دایره قرمز دور صحبت‌های آبیدال نوشت: «واقعا دوست ندارم که این حرف‌ها را بر زبان بیاورم، اما معتقدم که هرکس باید مسئول کار‌های خودش باشد و مراقب تصمیماتی که می‌گیرد هم باشد. بازیکنان تیم، مسئول نتایجی هستند که به دست می‌آید، اما ما نخستین کسانی هستیم که متوجه اتفاقات درون زمین می‌شویم. مدیران ورزشی باشگاه باید مسئولیت کاری که انجام داده‌اند را بر عهده بگیرند. فکر می‌کنم که وقتی داریم در مورد بازیکنان حرف می‌زنیم، بهتر است که مشخص کنیم که دقیقا درباره چه افرادی حرف می‌زنیم. به این دلیل که اگر به ما تهمتی می‌زنید، ممکن است اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد. آن هم در حالی که حقیقت کاملا با ماجرا متفاوت است.»

در تابستان، مسی مدعی شده بود بارسلونا در جذب نیمار شکست خورده است. او گفته بود: «من مطمئن نیستم که آن‌ها واقعا همه تلاششان را کردند یا خیر.» آن‌ها در ژانویه هم نتوانستند مهاجمی به ترکیب خود اضافه کنند. آبیدال در مسیر پیداکردن جایگزین والورده به مشکل خورده بود و این فشار‌ها برعلیه او را تشدید کرده بود. بارسایی‌ها فرصت جذب یک مهاجم خوب را از دست داده‌اند و دو بازیکن خود را هم در زمستان فروختند. کارلوس پرز و آبل روییز بارسلونا را ترک کردند تا این باشگاه بازیکنان دیگری را جذب کند، اما این اتفاق رخ نداد.

مشکلات بارسلونا شدیدتر هم شده است. سه شنبه اعلام شد عثمان دمبله، وینگر فرانسوی این باشگاه هم به دلیل مصدومیت کشاله ران مدت‌ها خانه‌نشین است و احتمالا ادامه فصل را به طور کامل از دست می‌دهد. به نظر می‌رسد لوییز سوارز مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا هم تا هفته‌های پایانی به فرم ایده‌آل خود بازنمی‌گردد. اما خطر جدایی مسی برای بارسلونا بسیار متفاوت است. جدایی ستاره‌ای که بارسلونا در سال‌های اخیر به سمت جلو حرکت داده است، واقعا ترسناک خواهد بود.
منبع: گاردین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: