۹۵۷۵
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۵۶
مصری، نایب رئیس مجلس گفت: برای بازنشستگی یا باید ۳۵ سال خدمت و یا ۶۵ سال سن در نظرگرفته شود. ۳۵ سال خدمت برای کسی است که تازه وارد کار می‌شود، نه کسی که دارد بازنشست می‌شود.

مصری، نایب رئیس مجلس گفت: برای بازنشستگی یا باید ۳۵ سال خدمت و یا ۶۵ سال سن در نظرگرفته شود. ۳۵ سال خدمت برای کسی است که تازه وارد کار می‌شود، نه کسی که دارد بازنشست می‌شود.

به گزارش فراتیتر، وی افزود: هدفگذاری که در قانون برنامه هفتم آمده است این است که در سال اول قانون بودجه یک برش یک پنجم در این قانون لحاظ شود و برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفتند در سال اول نمی‌توانیم این همسان‌سازی را انجام دهیم بلکه در سه سال انجام دهیم لذا به این نتیجه رسیدیم که اگر خوب اجرا شد در سال اول ۴۰ درصد احیا شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: در قانون بودجه بیست درصد افزایش حقوق آمده و آن چهل درصد به پایه اضافه می‌شود. برای تامین اجتماعی تمهیداتی دیده شد وما برای سربازان قانون هفت برابری حقوق را دیدیم. اشتغال باید در گروی تولید باشد و فقط تولید می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

مصری افزود: ما ذخایر بالای معدنی در کشور داریم، اما اکتشاف صورت نمی‌گیرد، چون پول برای اکتشاف ندارند و اجازه دادیم سازمان‌های توسعه‌ای برای خرید و فورش قرارداد ببندند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: درباره نفت، چون منابع کافی برای اکتشاف نداریم لذا به صندوق توسعه ملی اجازه دادیم در اکتشاف سرمایه گذاری کند و با حفظ حاکمیت دولت بر چاه نفت از نفتی که استخراج می‌شود پول صندوق توسعه ملی را می‌دهیم.

وی ادامه داد: با این زنجیره‌ها اگر تحقق پیدا کند می‌توانیم یک میلیون شغل را از محل زنجیره‌های صنایع معدنی، پتروپالایش و پتروشیمی ایجاد کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برنامه هفتم یک برنامه پنج ساله است. قانون برنامه هفتم توسط همین دولت تهیه شده و بودجه هم همین طور لذا تطبیق قانون هم در دولت بوده و نباید در مجلس قانونی بنویسیم که نتوانیم اجرایش کنیم. دولت بودجه را براساس برنامه هفتم آن را تدوین کرده است. قانون برنامه نوشته می‌شود که صد در صد اجرایی شود که تا حالا این اتفاق نیفتاده است که من می‌گویم تا شصت درصد اجرایی می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: در قانون برنامه هفتم سعی شده عددها واقع‌بینانه باشد و چرخه‌های پتروشیمی و پتروپالایش‌ها را تکمیل کنیم و توسعه تجارت دریایی داشته باشیم و توسعه سواحل مکران را اعلام کردیم.

مصری گفت: در مورد همسان‌سازی آنچه مجلس تصویب کرد قاطبه نمایندگان با آن موافق نبودند و از روی ناعلاجی کسی راضی نبود و علاقه‌مند بودیم در سال اول حداقل ۷۰ درصد همسان‌سازی صورت بگیرد که با بحث‌هایی که دولت داشت اگر تامین منابع صورت نگیرد این اعداد مشکل ایجاد میک‌ند. اینکه در سال اول ۴۰ درصد آوردیم برای اجرای آن بود.

وی بیان کرد: ما ممنوعیتی نداریم که برای آن اصلاحیه بیاوریم و آن سه سال را به دو سال تبدیل کنیم. پیش‌بینی درآمدها در قانون قطعی است. در بوجه درآمدها پیش‌بینی و هزینه‌ها قطعی است، اما اگر درآمدها محقق نشد و هزینه‌ها تعهد شد برای کسری باید از بانک مرکزی استقراض کرد و تورم ایجاد می‌شود لذا در بودجه به‌دنبال واقع‌بینانه بودن هزینه‌ها هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: افزایش سن بازنشستگی دو سه بار از کمیسیون تلفیق به صحن آمده است. برای حداقل سن یک مطالعاتی در دنیا صورت گرفته است. بیش از پنجاه سال پیش که قانون سن را نوشتند امید به زندگی پایین بوده است و امروز به عدد ۷۵ سال رسیدیم. من به یکی از دستگاه‌ها خیلی معترضم که با ۲۵ سال بازنشست می‌کند و شخصی که ۴۳ الی ۴۴ سال سن دارد بازنشست می‌شود که اصلا روحیه خراب می‌شود وقتی در این سن بازنشسته می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جدولی که برای مصوبه افزایش سن بازنشستگی داده شده سنوات آن ایراد دارد و اگر شورای نگهبان و هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراد بگیرند، اصلاح می‌شود زیرا کسی که به سن بازنشستگی رسیده است نمی تواند ۳۵ سال خدمت کند.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: