۹۶۳۳
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
تعداد بازدید : ۳۸
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

سپاهان اصفهان، تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید از کوآلالامپور منتظر شنیدن خبر قرعه مرگ در یک‌هشتم نهایی و مصاف با یک تیم قدرتمند عربی باشد.

سپاهان اصفهان، تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید از کوآلالامپور منتظر شنیدن خبر قرعه مرگ در یک‌هشتم نهایی و مصاف با یک تیم قدرتمند عربی باشد.

به گزارش فراتیتر، با اتمام مرحله گروهی در غرب آسیا تکلیف تیم‌های صعودکننده نیمه غربی آسیا مشخص شد. در شرق قاره نیز تیم تایلندی بانکوک‌یونایتد، کاوازاکی فرونتاله ژاپن و پوهانگ‌استیلرز کره جنوبی صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی شده و تکلیف پنج تیم صعودکننده دیگر نیز به‌زودی مشخص خواهد شد. ایران در مرحله گروهی سه نماینده داشت که حذف نساجی خیلی زود قطعی شد و با شکست تلخ پرسپولیس در هفته ششم، سپاهان تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لقب گرفت.

تیم‌های صعودکرده منتظر قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هستند که در تاریخ 28 دسامبر (هفتم دی ماه) در کوالالامپور برگزار می‌شود.

تیم‌هایی که در گروه‌ها مقام اول را کسب کرده‌اند، در سطح اول قرار می‌گیرند؛ به استثنای تیمی که کمترین امتیاز را به‌عنوان صدرنشین کسب کرده‌ که در کنار سه تیم برتری که از پنج گروه به مقام دوم دست یافته‌اند، برای قرعه‌کشی به سطح دوم سقوط می‌کند.

1963717

این آخرین دوره‌ای است که این مسابقات با این فرمت برگزار شده و لیگ قهرمانان آسیا نامیده می‌شود؛ زیرا این مسابقات با نام جدید از دوره بعدی تحت عنوان «لیگ قهرمانان آسیا برای نخبگان» با حضور 24 تیم به‌طور مساوی از شرق و غرب برگزار می‌شود.

*بالأخره یک نماینده عربستان حذف می‌شود
پنج باشگاه عربی الهلال، النصر، الاتحاد و الفیحا از عربستان و العین از امارات صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی کرده‌اند. الفیحا عربستان که با شکست پرسپولیس و به لطف بازی محکم الدحیل به دور حذفی رسید، ممکن است با یکی دیگر از نمایندگان کشورش، یعنی الهلال، النصر و الاتحاد روبه‌رو شود؛ زیرا آن‌ها در سطح دوم قرار دارند و نمی‌تواند مقابل العین امارات بازی کنند که در مرحله گروهی با آن‌ها رقابت داشتند. بنابراین حذف یکی از 4 نماینده صعودکرده عربستان به مرحله حذفی در همین مرحله یک‌هشتم اجتناب‌ناپذیر است.

*گروه اول و یک صعودکننده غیرمنتظره
تیم العین امارات، قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا با سیستم مدرن، پس از صدرنشینی در جدول رده‌بندی گروه اول با 15 امتیاز از شش مسابقه، جواز حضور در مرحله را کسب کرد. الفیحا عربستان در این گروه با پیروزی 4 بر 1 خارج از خانه مقابل پاختاکور ازبکستان و به لطف شکست پرسپولیس با 9 امتیاز جزء سه تیم برتر در رده دوم قرار گرفت.

*نماینده ازبکستان ضعیف‌ترین صدرنشین شد
تیم نسف قارشی ازبکستان در گروه دو صدرنشین شد و امتیاز خود را در هفته ششم به 11 رساند تا تنها صعودکننده این گروه شود. السد قطر و الشارجه امارات در این گروه به طرز عجیبی تنها 8 امتیاز گرفتند و نتوانستند صعود کنند‌

*سپاهان دست در دست الاتحاد صعود کرد
صدرنشینی گروه سه به الاتحاد عربستان رسید که با برتری مقابل سپاهان، امتیاز خود را به 15 رساند. سپاهان در این گروه با کسب 10 امتیاز توانست یکی از بلیت‌های صعود اختصاص‌یافته به بهترین تیم‌های دوم را از آن خود کند.

1963718

*نوف‌باخور مدیون نساجی و مومبای!
الهلال با 16 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی گروه چهارم قرار گرفت و تیم نوف‌باخور ازبکستان نیز با 13 امتیاز از این گروه به‌عنوان تیم دوم به مرحله حذفی راه یافت. الهلال بهترین تیم صدرنشین شد و همچنین مقتدرانه‌ترین صعود تاریخ خود را جشن گرفت؛ اما نوف‌باخور امتیازات خوب و صعودش را مدیون پیروزی‌هایش برابر نساجی و مومبای‌سیتی است. نساجی 6 امتیازی شد و مومبای سیتی با شکست در 6 بازی متوالی ضعیف‌ترین تیم این دوره بود.

*فقط النصر در گروه مرگ زنده ماند
در نهایت در گروه پنجم تیم النصر عربستان با تساوی یک بر یک مقابل استقلال تاجیکستان 14 امتیازی شد و به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعدی رسید. پرسپولیس و الدحیل، دو تیم مدعی از گروه مرگ حذف شدند و استقلال دوشنبه، قهرمان تاجیکستان نیز چهارم گروه شد.

*سقوط نسف قارشی به سطح دوم
به این ترتیب، نسف قارشی که با 11 امتیاز به‌عنوان ضعیف‌ترین تیم دوم صعود کرده بود، در قرعه‌کشی به‌عنوان تیم سطح دومی در نظر گرفته می‌شود و با تیم‌های صدرنشین مرحله گروهی رقابت خواهد کرد و درصد رویارویی آن‌ها با سپاهان صفر است.

*در انتظار قرعه مرگ برای سپاهان
تیم‌های غرب آسیا شامل الاتحاد، الهلال، العین و النصر به‌عنوان تیم سطح اول و نسف قارشی، سپاهان، نوف‌باخور و الفیحا به‌عنوان تیم سطح دوم صعودکننده هستند.

با این حساب، سپاهان اصفهان باید به مصاف یکی از تیم‌های صدرنشین مرحله گروهی طبق قرعه‌کشی برود و چون با الاتحاد هم‌گروه بوده، شاگردان مورایس در اولین مرحله حذفی از بین الهلال، النصر و العین با یک تیم روبه‌رو می‌شوند که احتمالاً با توجه به قدرت زیاد و فوق ستاره‌های دو تیم اول عربستان، ترجیح‌شان در این مرحله رویارویی با العین امارات باشد؛ ولی احتمال مصاف دوباره با یک تیم قدرتمند عربستانی برای طلایی‌پوشان زیاد است. هرچند خود العین نیز نشان داده تیم قدرتمند و توانمندی در این دوره است.

در تقویم مسابقات پلی‌آف، بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی از 12 تا 14 فوریه (23 تا 25 بهمن) و بازی‌های برگشت از 19 تا 21 همان ماه (30 بهمن تا 2 اسفند) برگزار می‌شود. بازی‌های رفت مرحله یک‌چهارم از چهارم تا ششم مارس، یعنی ۱۴ اسفندماه تا شانزدهم این ماه، برگزار می‌شود و بازی‌های برگشت از ۲۱ اسفند تا ۲۳ام آن ماه برگزار خواهد شد.

بازی‌های رفت مرحله نیمه‌نهایی روزهای 16 و 17 آپریل، یعنی ۲۸ و ۲۹ام فروردین‌ماه ۱۴۰۳، و بازی‌های برگشت نیز روزهای 23 و 24 آپریل مصادف با چهارم و پنجم اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. همچنین بازی رفت مرحله فینال 11 می (22 اردیبهشت) و بازی برگشت نیز 18 می مصادف با 29 اردیبهشت ماه سال شمسی پیش رو برگزار می‌شود و پرونده لیگ قهرمانان که در فصل 2024-2023 برگزار شد، بسته خواهد شد.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: