۹۷۷۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
تعداد بازدید : ۴۳
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره مفاد جلسه هیات رئیسه فدراسیون توضیحاتی ارائه داد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره مفاد جلسه هیات رئیسه فدراسیون توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فراتیتر، احسان اصولی، سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از برگزاری جلسه امروز (شنبه) هیأت رئیسه اظهار کرد: امروز  جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور تمام اعضای هیأت رئیسه و با ریاست تاج از ساعت ۱۱ تشکیل جلسه داد و مباحث متعددی مطرح شد. در ابتدای جلسه تاج نکات و گزارش‌هایی را درمورد اقداماتی که در فدراسیون انجام شده است ارائه کرد و اعضای هیأت رئیسه هم به تبادل نظر پرداختند.

او ادامه داد: این جلسه حدوداً ۱۰ دستور جلسه داشت که ما با توجه به زمانی که داشتیم و ۳ مصوبه داشتیم که مهمترین آن موضوع آیین نامه ساماندهی کارگزاران حوزه فوتبال یا ایجنت‌هاست که چند جلسه در دستور کار هیأت رئیسه بود و اشکالاتی روی آن مطرح می‌شد. این موضوع برگشت می‌خورد که امروز نهایی شد. از این به بعد در حوزه کارگزاران فوتبال ساماندهی جدی خواهیم داشت و شرایط به گونه‌ای تصویب شد که نهایت شفافیت در فرآیند این حضور کارگزاران حوزه فوتبال انجام خواهد شد.

اصولی گفت: نوع ارتباط بین باشگاه‌ها و ایجنت‌ و بازیکنان با مدیران برنامه را درنظر گرفته‌ایم. حق عضویتی که باید پرداخت شود مورد بحث قرار گرفت که جزئیات آن را در آیین‌نامه‌ای مفصل ارائه خواهیم کرد. در این حوزه با نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون ناظر آن خواهد بود، ساماندهی خیلی خوبی خواهیم داشت تا از فضایی که رها شده بود، خارج شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال بیان کرد: موضوع دیگری که تصویب شد درمورد درآمدزایی فدراسیون فوتبال بود که با توجه به ظرفیت متعددی که در بخش بیمه شدگان ورزشی وجود دارد، عدد قابل توجهی است. مقرر شد که نقشه راهی نوشته شود تا فراخوانی منتشر شود و از این ظرفیت موجود هم استفاده شود تا درآمدزایی خوبی صورت بگیرد. شرکت‌های بیمه‌ای اگر پیشنهاد یا نکته‌ای داشته باشند در قالب فراخوان فدراسیون می‌توانند پیشنهادات خود را مطرح کنند.

اصولی عنوان کرد: بخش دیگر هم برای افزایش کنترل‌های داخلی فدراسیون فوتبال بود و اینکه در حساب‌های بانکی مجموعه‌های مرتبط از جمله هیأت‌های فوتبال، سازمان لیگ و ... با فدراسیون تجمیع صورت بگیرد. قرار شد حساب‌ها تجمیع شود و این موضوع بر اساس نظر کارشناسی دوستان در حوزه‌های مالی کنترل‌های داخلی را افزایش می‌دهد و ظرفیتی را برای فدراسیون ایجاد می‌کند که از تسهیلات مالی از بانک‌ها استفاده کند. چند مصوبه دیگر هم وجود داشت که مربوط به پرسنل و اداری بود که تصویب شد. چند دستور مهم‌تر هم بود که به جلسه بعدی کشیده شد.

او درباره عدم حضور نام ایران در لیست فیفا مطرح کرد: این موضوع را از شما می‌شنوم و در جریان نیستم. بعید می‌دانم اتفاق خاصی باشد. ما در رویدادهای مختلف آسیا و فیفا حضور داریم و مشکلی هم وجود ندارد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در رابطه با سمت جدیدی که مجید جلالی گرفته و نوع قراردادی که با او امضا شده است، متذکر شد: از نوع قرارداد وی اطلاعی ندارم اما به هر حال ریاست فدراسیون و دبیرکل و سایر مسئولان به این جمع‌بندی رسیدند که این سمت را به مجید جلالی بدهند.

اصولی در پاسخ به این سوال که آیا محمدرضا ساکت می‌تواند همچنان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال باشد یا خیر؟ عنوان کرد: در اساسنامه هیچ نکته‌ای در این خصوص وجود ندارد. او می‌تواند عضو هیأت رئیسه تا پایان دوره جاری حضور داشته باشد. 

او در رابطه برگزاری جلسه‌ای برای سر و سامان دادن به حوزه داوری و حواشی بازی تیم‌های نفت آبادان و آلومینیوم اراک، تصریح کرد: می‌توانید جزئیات را از افشاریان بگیرید. جزئیات اتفاقات را نمی‌دانم اما حوزه داوری اهمیت بالایی دارد و چالش برانگیز است. انصافا دوستان در کمیته داوران فعالیت مضاعفی را انجام می‌دهند. جلسات حضوری و آنلاین و ... دارند. یکی از بحث‌هایی که امروز مطرح شد هدست داوران بود که گویا آماده شده است. تجهیزات مخابراتی است که در فوتسال هم همین شرایط را داشتیم تا از گمرک ترخیص شد. امروز هم دوستان در سازمان لیگ فوتبال موضوع را پیگیری کردند و فکر می‌کنم قبل از نیم فصل بتوانیم هدست را داشته باشیم و داوران از آن استفاده کنند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال، در پاسخ به این پرسش که بازی دوستانه تیم ملی قطعی شده است یا خیر؟ گفت: هر زمان که بازی دوستانه تیم ملی نهایی شد رسماً اعلام خواهیم کرد. شاید خیلی به نفع ما نباشد که بخواهیم زودتر از اینکه قطعی شود خبری را اعلام کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: