۱۰۰۹
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۶۱۵
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

شورای پول و اعتبار که عالی‌ترین مرجع در سیستم بانکی بوده و ریاست آن بر عهده رئیس بانک مرکزی است شرایط قسط بندی بدهی تولید کنندگان را اعلام کرد.
به گزارش روی تیتر، شورای پول و اعتبار که عالی‌ترین مرجع در سیستم بانکی بوده و ریاست آن بر عهده رئیس بانک مرکزی است شرایط قسط بندی بدهی تولید کنندگان را اعلام کرد.
 
در مهر ماه سال ۹۸ در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارشی ارائه شد که بر اساس آن شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکار هستند.
 
این در حالی است که بازپرداخت تسهیلات پس از پنج سال چهار برابر شده، یعنی اگر تولیدکننده‌ای برای واردات ماشین آلات، سال ۱۳۹۳ وامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، معادل ۳۲۰ میلیارد تومان از نظام بانکی گرفته باشد و بخواهد از سال پنجم (۱۳۹۸) تسهیلات را بازپرداخت کند، بدهی بانکی اش بدون احتساب سود به قیمت امروز ۱۲۵۰ میلیارد تومان است.
 
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ساعتی پیش در صفحه اینستاگرام خود خبری را منتشر کرد که آن را خبری خوش برای تولیدکنندگان به شمار آورد.
 
متن این خبر به شرح زیر است: «یک خبر خوب برای تولیدکنندگان؛ در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار مشکل تولیدکنندگانی که تمام یا بخشی از بدهی آن‌ها معوق شده بود مطرح شد و بانک‌ها موظف هستند در صورت درخواست تولیدکنندگان، با دریافت ۷/۵ درصد مانده بدهی برای یکبار و با تنفس شش ماهه و با حداکثر اقساط پنج ساله بدهی آن‌ها را امهال نمایند. مهلت استفاده از این تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال ۹۹ است.»
 
 
شرایط پرداخت بدهی تولیدکنندگان اعلام شد
 
 
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: