۱۰۲۰۶
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۶۱
سامانه جستجوی شغل، شفافیت و پویایی را در بازار کار ثبت می‌کند و سیاست‌گذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازار کار را به دنبال دارد.

سامانه جستجوی شغل، شفافیت و پویایی را در بازار کار ثبت می‌کند و سیاست‌گذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازار کار را به دنبال دارد.

به گزارش فراتیتر، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۰ هزار بیکار به‌واسطه سامانه جستجوی شغل وارد بازار کار شده‌اند، گفت: از تیر ۱۴۰۲ تا کنون ۲۰۸ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل به ثبت رسیده است.

سامانه جست‌وجوی شغل بر بستر فضای مجازی برای ایجاد یک پل ارتباطی میان کارجویان و کارفرمایان توسعه داده شد. سامانه ارتقای یافته فرصت شغلی با عنوان جست‌وجوی شغل، تیرماه ۱۴۰۲ و در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم رونمایی شد.

طراحی و ارتقای سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان صورت گرفته است. در این سامانه کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدماتی مانند زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی که در سامانه وجود دارد استفاده کنند.

سامانه جستجوی شغل، شفافیت و پویایی را در بازار کار ثبت می‌کند و سیاست‌گذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازار کار را به دنبال دارد. این سامانه ظرفیت مناسبی ایجاد کرده تا از طریق آن تأمین نیروی کار مناسب و مورد نیاز کارفرمایان با صرف هزینه و زمان کمتر و نیز با سرعت و دقت بیشتر انجام شود.

به واسطه این سامانه، تخلفات احتمالی کاهش یافته و رضایتمندی کارجویان، کارفرمایان و ارتقای عملکرد کاریابی‌ها فراهم شده است.

هدف از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل، یکپارچه سازی ارائه خدمات کاریابی‌ها به کارجویان، کارفرمایان و دفاتر کاریابی، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، توانایی و تطابق ویژگی‌های شخصیتی مهارتی فرد با شغل و اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان است.

تیرماه ۱۴۰۲، آخرین گزارش سامانه جستجوی شغل حکایت از این داشت که یک هزار و ۳۹۳ کارجو به صورت مستقیم وارد سامانه شده و اقدام به جستجوی شغل کرده‌اند. هفت هزار و ۸۲۱ ثبت‌نام نیز توسط کاریابی‌ها به ثبت رسیده است.

«امید ملک» مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار  گفت: طرق آخرین آمار حدود ۸۰ هزار درخواست شغلی در این سامانه به ثبت رسیده و ۲۰ هزار نفر از متقاضیان جذب بازار کار شده‌اند. از تیرماه سال جاری تا کنون ۲۰۸ هزار فرصت شغلی توسط دفاتر کاریابی و نیز کارفرمایان مستقل در سامانه به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار ادامه داد: سامانه جستجوی شغل، سامانه جامع و یکپارچه برای جستجوی شغل و جذب نیروی کار است که ارتباط بین کارفرمایان و کارجویان را تسریع و تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه کارجویان با ثبت‌نام در این سامانه و بارگذاری مشخصات فردی می‌توانند فرصت‌های شغلی که توسط کارفرمایان به صورت رایگان اعلام شده را شناسایی و از آن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: شناسایی افراد جویای کار، فراهم کردن فرصت شغلی مناسب و آموزش و توانمندسازی افراد بدون کار از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

ملک درباره استقبال بیکاران از این سامانه گفت: ۸۰ هزار درخواست شغلی توسط این قشر در سامانه به ثبت رسیده و ۲۰ هزار نفر از این افراد با استفاده از این ابزار هوشمند که توسط وزارت تعاون توسعه داده شده، جذب بازار کار شده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: