۱۰۲۷
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۴۹۴
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

بورس تهران در بهمن ماه سال جاری بیشترین بازدهی را در سال 98 شاهد بود و 16/8 درصد رشد داشت.
به گزارش روی تیتر، در ماه گذشته بازار سهام در مقایسه با بازدهی بازار‌های ارز و طلا پیشتاز بوده است چرا که بر اساس آمار این بازار‌ها تنها هفت و ۹/۲ درصد رشد داشته‌اند و بازار سهام با اختلاف زیادی از آن‌ها پیشی گرفته است.

بیشترین گردش پولی نماد‌ها در بهمن ماه به ترتیب به زیرمجموعه گروه سایر واسطه‌گری‌های مالی با بازدهی ۴/ ۲۶ درصدی، نماد «کماسه» با بازدهی ۲۴ درصدی، نماد «اطلاعات و ارتباطات» با بازدهی ۳۶۰/۸، استخراج زغال‌سنگ با بازدهی ۳۴۰/۹ و استخراج نفت و گاز با بازدهی ۲۳۵/۸ صنایع با بیشترین گردش نقدینگی در بهمن ماه بوده‌اند.

با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بالایی که بر اقتصاد ما حاکم است مردم بیش از گذشته به دنبال راه‌های پول درآوردن با ریسک کمتری هستند.

بازار سهام در میان مردم همیشه به عنوان بازاری پرسود و جذاب شناخته شده است و این امر در ماه‌های اخیر بیشتر شده و متقاضیان دریافت کد‌های معاملاتی امروز بیشتر از گذشته بوده و تعداد سرمایه‌گذاران در این بازار بیشتر شده است.

بازدهی بورس طی این مدت و شرایط اقتصادی امروز سبب گرایش بیشتر مردم به بازار شده است.

ورود سهامداران جدید به بازار رشد نقدینگی را نیز به دنبال داشته است و در بهمن ماه سال جاری رکورد بیشترین خرید ماهانه توسط سهامداران حقیقی شکسته شد.

حضور سهامدارن حقیقی (خرد) تنها در سمت خرید نبود و در سمت فروش سهام نیز مشارکت بالایی داشتند این در حالی است که حضور و مشارکت حقوقی‌ها نسبت به دی ماه در سمت خرید ۲۶ درصد کاهش داشت.

بازار سهام در روز‌های گذشته شاهد اتفاقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زیادی مانند ویروس کرونا، شهادت سردار سلیمانی و اتفاقات دیگر عکس‌العملی نشان نداد و مسیر رو به رشد خود را ادامه داد. این در حالی بود که سهامداران انتظار ریزش شدیدی را داشتند، اما بورس به رشد بی‌سابقه خود ادامه داد.

اما بازار سهام اولین روز کاری خود در اسفند ماه را منفی آغاز کرد، اما توانست به روند رو به رشد خود بازگردد. باید دید واکنش بازار به ورود ویروس کرونا به ایران و قرار گرفتن در لیست سیاه AFTF چه خواهد بود و روند بازار به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: