۱۰۴۹۷
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۸۸
۷ کشور اروپایی اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، هلند و سوئیس متعهد شده‌اند نیروگاه‌های برق تولید کننده دی اکسید کربن را تا ۲۰۳۵ از سیستم برق خود حذف کنند.

۷ کشور اروپایی اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، هلند و سوئیس متعهد شده‌اند نیروگاه‌های برق تولید کننده دی اکسید کربن را تا ۲۰۳۵ از سیستم برق خود حذف کنند.

به گزارش فراتیتر، 7 کشور از جمله آلمان، هلند و فرانسه در روز دوشنبه متعهد شدند نیروگاه‌های برق تولید کننده دی اکسید کربن را تا 2035 از سیستم برق خود حذف کنند.
این کشورها روی هم رفته حدود نیمی از تولید برق اتحادیه اروپا را در اختیار دارند. آلمان و فرانسه دو قدرت بزرگ تولید کننده برق در اروپا هستند.
کشورهایی که در این طرح مشارکت می‌کنند عبارتند از اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، هلند و همچنین سوئیس که عضو اتحادیه اروپا نیست اما با سیاست‌های جوی این اتحادیه همراهی می‌کند.
این کشورها در یک بیانیه مشترک اعلام کردند اقدامات اقلیمی که اتحادیه اروپا در پیش گرفته احتمالاً این قاره را در 2040 به تولید صفر دی اکسید کربن در بخش برق می‌رساند.
آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا 41 درصد از برق مصرفی خود را در 2022 از منابع تجدیدپذیر تولید کرده است.
اما تولید دی اکسید کربن در بخش برق در کشورهای مختلف تفاوت چشمگیری دارد.
برای مثال اتریش بیش از سه چهارم برق خود را از انرژی‌های تجدید پذیر به دست می‌آورد. فرانسه برای تولید 70 درصد از برق خود به نیروگاه‌های هسته‌ای وابسته است که تولید صفر دی اکسید کربن دارند. اما لهستان بیشترین تولید دی اکسید کربن را در بخش برق در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا داراست که نتیجه استفاده از زغال سنگ است.
پیش بینی می‌شود اروپا تا 2035 کربن را از تولید برق خود کنار بگذارد و 80 درصد این انرژی را از باد و خورشید به دست آورد. بدین ترتیب سهم زغال سنگ و گاز صفر خواهد شد.
تحقق این هدف احتیاج به 750 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در منابع تجدید پذیر و شبکه‌های برق تا 2035 دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: