۱۰۵۱۶
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
تعداد بازدید : ۵۹
اقتصادی جهان

اخبار ویژه

وزیر دارایی روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که توسعه پایدار روابط مالی و تسویه حساب‌ها در سازمان بریکس برای همه کشورهای عضو بسیار مهم است.

وزیر دارایی روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که توسعه پایدار روابط مالی و تسویه حساب‌ها در سازمان بریکس برای همه کشورهای عضو بسیار مهم است.

به گزارش فراتیتر، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که توسعه پایدار روابط مالی و تسویه حساب‌ها در سازمان بریکس برای همه کشورهای عضو بسیار مهم است.

این اظهارات روز دوشنبه در نشست "گفتگوی مالی روسیه و چین" در پکن مطرح شد، جایی که سیلوانوف با لان فوان، همتای چینی خود دیدار کرد.

گروه بریکس BRICS که در حال حاضر از اقتصادهای نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده، مذاکراتی را درباره تسهیل پرداخت‌ها به ارزهای ملی کشورهای عضو انجام داده است. هدف این بلوک از این مذاکرات کاهش اتکای خود به دلار آمریکا و یورو برای رشد شتابان اقتصاد خود بوده است.

سیلوانوف گفت: ما باید همکاری‌های مالی را در کشورهای بریکس توسعه دهیم. در اینجا ما فرصت‌هایی را برای توسعه یک سیستم پرداخت مستقل از زیرساخت‌هایی می‌بینیم که همیشه اهداف کشورها را به طور کامل برآورده نمی‌کنند.

وی افزود: از این رو توسعه پایدار روابط مالی و تسویه حساب‌ها در بستر بریکس برای ما مهم است و معتقدیم باید چنین موضوعاتی بررسی شود و امروز تعدادی از آنها را بررسی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، روند جهانی دلارزدایی و حرکت به سمت استفاده از ارزهای ملی در تجارت برون مرزی کشورها در سال 2022، مدت کوتاهی پس از تحریم‌های مرتبط با اوکراین که باعث قطع دسترسی روسیه به سیستم مالی غرب و بلوکه شدن ذخایر خارجی آن شد، کم کم افزایش یافت.

استفان جن، اقتصاددان سابق صندوق بین المللی پول و بانک آمریکایی مورگان استنلی اخیراً طی اظهاراتی تأکید کرد که سرعت تغییر رویکرد جهانی برای فاصله گرفتن از دلار آمریکا از فوریه 2022 در مقایسه با 15 سال گذشته 10 برابر شده است.

به گفته وی که مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری یوریزون Eurizon SLJ Capital است، اکثر تحلیلگران از این روند غافل هستند زیرا ارزش اسمی دارایی‌های دلاری بانک‌های مرکزی را بر اساس داده‌های منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول ارزیابی می‌کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: