۱۰۵۳۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
تعداد بازدید : ۵۷
طبق گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره مطبوعات پس از چندین سال وقفه پس از دهه فجر برگزار می‌شود.

طبق گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره مطبوعات پس از چندین سال وقفه پس از دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش فراتیتر، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: وارد فصل جشنواره‌ها شده‌ایم که به زودی جزئیات جشنواره‌های فرهنگی و هنری را اعلام خواهم کرد. کار ثبت‌نام بخش خارجی جشنواره فیلم فجر اغاز شده است. بیش از ۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور ثبت نام شده است. ۱۰ هزار و ۷۶ اثر در بخش هنرهای تجسمی ثبت شده است که اعداد  بسیار خوبی است. جشنواره مطبوعات بعد از دهه فجر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شنبه مراسم ویژه ای در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود و مطالبه اصحاب تئاتر برآورده شده و ما یک حائلی در این مجموعه ایجاد خواهیم کرد. بازطراحی مهندسی نیز در مجموعه تئاتر شهر صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تماشاگران سینما تا ۳۳ میلیون پیش بینی می‌شود، افزود: سینما سال بی نظیری را تجربه می کند. تعداد تماشاگران سینما در بهترین سال‌ها ۲۷ میلیون بوده است.بنای ما این است که تا نوروز تعداد سینماهای کشور به عدد ۹۰۰ برسد و فناوری‌های نوین در این سینماها به کار گرفته می شود. پیش‌بینی می‌شود فروش فیلم‌ها به بیش از هزار میلیارد تومان برسد.

وی با بیان این‌که «سند موسیقی که بالاترین میزان استقبال را در جامعه دارد تنظیم شده است»، اظهار کرد: مبانی فقهی «سند موسیقی» مبتنی بر آرای فقهی رهبر انقلاب و امام و مراجع تقلید تنظیم شده است و یک گروه حوزوی بسیار قوی با ما همکاری کردند. خانه موسیقی در تنظیم این سند کمک کردند. به پیشنهاد وزارت فرهنگ، این سند در شورای هنر تصویب شد و دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید. با ابلاغ این سند از سوی رئیس جمهور، شورای ملی موسیقی تشکیل می‌شود.

اسماعیلی در پایان گفت: با همکاری با وزارت نفت فیلم پالایشگاه تهیه شد. امروز سالگرد بازگشت پیکر شهید تندگویان به کشور است و از امروز اکران عمومی فیلم پالایشگاه آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: