۱۱۲۴۷
جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۳۷
انسیه شاه‌حسینی کارگردان فیلم «دست ناپیدا» گفت: این فیلم درباره زنان حوضه‌خوان زمان جنگ است که این روزها در حال تدوین آن هستیم و در تلاشیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان فیلم «دست ناپیدا» گفت: این فیلم درباره زنان حوضه‌خوان زمان جنگ است که این روزها در حال تدوین آن هستیم و در تلاشیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم.

به گزارش فراتیتر، انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم سینمایی دست ناپیدا درباره احتمال حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: در حال تدوین فیلم دست ناپیدا هستیم. این فیلم پنجمین فیلم سینمایی‌ من است. فیلمی درباره زنان حوضه خوان پشت جبهه که لباس می‌شستند.

شاه حسینی گفت: ایده این فیلم را از یکی از فیلم‌های خودم به نام شب بخیر فرمانده گرفتم که در سطح بین‌الملل بسیار دیده شد. قهرمان فیلم شب بخیر فرمانده یک خبرنگار بود که پشت جبهه را با مرزنشینان ارتباط می‌گرفت. در اینجا نیز همان خبرنگار قرار است با زنان پشت جبهه آشنا شود.

وی افزود: این فیلم تجربه خود من است. خودم هم خبرنگار بودم و این فیلم تجربه خودم بود.

شاه حسینی درباره این فیلم گفت: بنیاد فارابی و بنیاد شهید سرمایه‌گذار این فیلم هستند. دست ناپیدا اثری درباره زنان حوضه‌خوان زمان جنگ است که این روزها در حال تدوین آن هستیم و در تلاشیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم.

این کارگردان درباره نام این فیلم گفت: دست ناپیدا از روی شعری از مولانا برداشته شده است. شعری که در آن مولانا می‌گوید: دست ناپیدا گریبان می‌کشد، من پی دست و گریبان می‌روم.

«دست ناپیدا»ی جشنواره فیلم فجر

شاه‌حسینی پیش‌تر در گفت‌وگوی دیگری با ایرنا درباره این فیلم گفته بود: یکی دیگر از چیزهایی که برای من به یادماندنی خواهد بود این است که به همراه ۲۰۰ نفر از زنان جنوبی و برخی از بازیگران به کارون می‌زنیم و لباس می‌شوییم.

کارگردان فیلم پنالتی افزود: دست ناپیدا اثری جذاب و روایت زندگی زنانی است که در زمان جنگ در کارون لباس می‌شستند.

وی اظهار داشت: نمونه آن نیز کتاب حوض‌خون است اما این فیلم ربط زیادی به آن ندارد. محور همان است و این فیلم نیز زندگی زنانی را به تصویر می‌کشد که به کارون می‌زنند.

کارگردان فیلم زیباتر از زندگی در پایان گفت: این فیلم روایت‌گر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین روی دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و آنها را به جبهه می فرستد.

دست ناپیدا فیلمی به کارگردانی انسیه شاه حسینی و تهیه کنندگی سعید سیدزاده است که این روزها در مرحله پس تولید قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: