۱۰۵۵۸
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۵۴
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر ویژه

رای دادگاه در پرونده سوپرلیگ امروز به سود سوپرلیگ اعلام شد. اتفاقی که می‌تواند دنیای فوتبال را برای همیشه تغییر دهد.

رای دادگاه در پرونده سوپرلیگ امروز به سود سوپرلیگ اعلام شد. اتفاقی که می‌تواند دنیای فوتبال را برای همیشه تغییر دهد.
به گزارش فراتیتر، سوپرلیگ که به رهبری رئال مادرید و بارسلونا تأسیس شد موافقان و مخالفان زیادی را به دنبال داشته است. برخی بر این باورند که سوپرلیگ فوتبال را محدود به باشگاه‌های ثروتمند می‌کند، در حالی که موافقان این پروژه معتقد هستند که این لیگ باعث پیشرفت باشگاه‌های کوچک‌تر نیز خواهد شد و به جذابیت فوتبال کمک بزرگی خواهد کرد.
در هر حال این پروژه با دخالت یوفا و نهادهای دیگر متوقف شد و با شکایت رئال مادرید و بارسلونا، حالا دادگاه تصمیم خواهد گرفت که در این پرونده پیچیده، حق با کدام طرف است. یوفا و فدراسیون‌های فوتبال کشورهای اروپایی، یا رئال مادرید و بارسلونا.
پس از مدت زیادی انتظار، رأی این دادگاه امروز اعلام شد و دیوان عدالت اداری رسما تایید کرد که شکل گرفتن سوپرلیگ قانونی است و یوفا نمی‌تواند مانع برگزاری آن شود. حکمی که می‌تواند آینده فوتبال را تغییر بدهد. اکنون باید دید اقدام بعدی مؤسسان چه خواهد بود.
خاویر تباس، رئیس لالیگا: همان‌طور که قبلا هشدار داده بودم، مؤسسان سوپرلیگ شروع به مسموم کردن فضا کرده‌اند. آنها همیشه می‌توانستند مسابقاتی را خارج از محیط یوفا و فیفا برگزار کنند و این ممنوع نیست، موضوع شرایط آنها برای قرار گرفتن تحت سازمان یوفا و فیفاست. باید قوانین شفاف، روشن و عینی برای تصویب مسابقات وجود داشته باشد.
واکنش برند رایشارت، مدیر عامل سوپرلیگ: حالا دیگر باشگاه‌ها تهدید یا تحریم نخواهند شد. آنها در تصمیم‌گیری درباره آینده خود آزادند.
ما حق رقابت را به دست آورده‌ایم. انحصار یوفا تمام شده است. فوتبال حالا برای سود بردن همه است. باشگاه‌ها دیگر نباید از تحریم‌ها بترسند و اکنون می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.
حکم رسمی: قوانین فیفا و یوفا در مورد غیرقانونی بودن سوپرلیگ مغایر با قانون اتحادیه اروپاست و به این ترتیب شکل گرفتن رقابتی موازی با رقابت‌های یوفا بلامانع است.
یوفا و فیفا از قدرتشان سوءاستفاده کردند و حق جلوگیری از تشکیل سوپرلیگ را ندارند. این کار یوفا و فیفا خلاف قوانین اتحادیه اروپاست.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: