۱۰۶۹۴
جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
تعداد بازدید : ۵۷
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

سیامک نعمتی می‌گوید شرایط برای موفقیت و قهرمانی تیم تراکتور مهیاست.

سیامک نعمتی می‌گوید شرایط برای موفقیت و قهرمانی تیم تراکتور مهیاست.

به گزارش فراتیتر، ستاره فصول گذشته پرسپولیس که این فصل شماره 88 تیم تراکتور را برتن کرده و به آچار فرانسه خمس در ترکیب سرخ‌پوشان تبریزی تبدیل شده، بعد از ضیافت شام محمدرضا زنوزی گفت‌وگویی را با خبرنگار ما انجام داد و در مورد شانس قهرمانی تراکتور صحبت کرد.

او در این مصاحبه شرایط تراکتور را کاملا برای قهرمانی مساعد عنوان کرد و گفت که زنوزی امکاناتی را به این تیم داده که شانس موفقیت تیم را بالا می‌برد. نعمتی همچنین از پاکو خمس به عنوان یک سرمربی منضبط و با دیسیپلین یاد کرده و گفته که هرجای زمین که او بخواهد، برای تراکتور بازی می‌کند.

نعمتی که سابقه چندین قهرمانی با پرسپولیس را دارد، می‌گوید در نیم فصل به تیم قهرمان جام نمی‌دهند و تراکتور نیز بازی به بازی پیش خواهد رفت تا بتواند به موفقیت موردنظر دست یابد.

اول درباره ضیافت آقای زنوزی صحبت کن.
آقای زنوزی معمولا وقتی در ایران باشند همیشه ارتباط نزدیکی با اعضای تیم دارند و چنین میهمانی‌هایی می‌دهند و این‌بار هم به‌خاطر 25 سال حضور ایشان در ورزش و فوتبال ایران یک جشنی تدارک دیدند که البته برای بازیکنان خارجی تیم و جشن کریسمس آنها هم بود. من واقعا نمی‌دانستم که آقای زنوزی چه کارهایی کردند و وقتی جزییات را دیدم و فهمیدم، متوجه شدم که چه کار بزرگی می‌کنند. امیدوارم سایه این تیم سالیان سال بالای سر این تیم باشد و از طرفداران هم می‌خواهم که از ایشان حمایت کنند.

در مورد بازی با پیکان که یه برد مهم بود صحبت کن.
بازی با پیکان بازی خیلی مهمی بود. کادرفنی تیم پیکان هم خیلی مربیان فنی هستند و من از نزدیک همه آنها را می‌شناسم و کاربلد هستند. مطمئن بودم کار سختی داشتیم جلوی پیکان و خداراشکر باوجود ده نفره شدن، برنده شدیم و فکر می‌کنم استارت این بود که نشان دهیم شخصیتی که باید را در طول زمان به دست آوردیم.

جالب اینکه خودت هم قبلا پیکان بودی.
من به تیم پیکان هم ارادت دارم. من آنجا اولین بازی لیگ برتری‌ام را انجام دادم و امیدوارم آنها هم با کادرفنی‌ جدیدشان نتایج خوبی بگیرند. برایشان آرزوی موفقیت دارم.

1969353

این فصل هم تبدیل به دفاع راست شدی و عملکرد خوبی هم داشتی.
آقای خمس بازی با فولاد نیمه دوم تصمیم گرفتند من را به دفاع راست ببرند، چون در نیمه اول هافبک راست بودم. من با صحبتی که با خودشان داشتم، گفتم که مهم نیست کجا بازی کنم و هرجا صلاح باشد بازی می‌کنم. مهم این است که آخرش بتوانیم کنار بچه‌ها و کادرفنی به پیروزی برسیم. خداراشکر در پستی هم که بازی کردم، ایشان راضی بودند و در آینده هم هرجا که تیم نیاز داشته باشد و آقای خمس صلاح بدانند، آماده بازی هستم.

توی پرسپولیس هم دفاع راست بازی کردی، اینجا شرح وظایفت چه تفاوتی با پرسپولیس داره؟
بله من زمان پیکان هم دفاع راست بودم و در پرسپولیس هم آقای برانکو اولین‌بار من را در پست دفاع راست پرسپولیس قرار دادند. هر زمانی که ما در این پست مشکل داشتیم، از من می‌خواستند بازی کنم و با افتخار در این پست بازی می‌کردم. در تراکتور هم آقای خمس دوست داشتند اینجا باشم و امیدوارم توانسته باشم جواب اعتمادشان را بدهم. در نهایت مهم این است که بتوانم به تیم کمک کنم تا امتیازات لازم را به دست بیاوریم و آخر فصل شرایط خوبی رقم بزنیم.

این بازی فکر کنم هوا منفی چهار پنج درجه بود. بازی توی این شرایط سخت نبود برات؟
تا قبل از بازی شرایط آب و هوا خیلی خوب بود اما شب قبل از بازی برف سنگینی بارید و ما صبح که از خواب بیدار شدیم، دیدیم تبریز پوشیده از برف است و موقع بازی هم خیلی هوا سرد بود. بالاخره شرایطی است که باید به آن عادت کنیم، درست است که بازی در سرما سخت می‌شود چون اکسیژن پایین می‌آید اما رفته رفته به شرایط عادت می‌کنیم و امیدوارم در سرما هم به مشکل نخوریم. به هر حال ما از قبل می‌دانستیم هوای تبریز چطور است اما انگار امسال کمی دما نسبت به همیشه بالاست.

1936919

تیمتون الان رتبه سوم جدوله (بالاتر از پرسپولیس). این به هر حال شاید نکات مختلفی رو برای خود تو هم داشته باشه.
الان رتبه جدول اهمیت زیادی ندارد و باید ببینیم آخر فصل به جایگاه موردنظر رسیدیم یا نه. الان مهم این است که شرایط تیممان را بهتر کنیم چون در نیم فصل به هیچ تیمی جام نمی‌دهند. ما نباید به بازی سایر تیم‌ها نگاه کنیم و باید به بازی خودمان توجه کنیم و سه امتیاز را کسب کنیم چون این امتیازات خیلی به درد می‌خورد.

مهدی عبدی، هم‌تیمی‌ات در پرسپولیس هم دو گل زد و فکر می‌کنم اتفاق خوبی بود براش.
مهدی [عبدی] یک مقدار دیرتر به ما اضافه شد و زمان نیاز داشت. مهدی کم کم شرایطش را به دست می‌آورد، او اگر خوب باشد علاوه بر کمک به تیم می‌تواند خودش هم در جدول گلزنان بالاتر برود و من هم آرزو می‌کنم که این اتفاق برای او بیفتد.

1936855

نظرت در مورد آقای خمس چیه و توی این مدت چه شناختی ازش پیدا کردی؟ مثلا ما حس می‌کنیم یکم زیادی جدی و عصبیه.
آقای خمس نیازی به تعریف من ندارد و بالاخره ایشان مربی بزرگی هستند و از کشوری آمدند که یکی از قطب‌های فوتبال است. من از دور ایشان را دیدم و الان افتخار می‌کنم که کنار ایشان کار می‌کنم. از نظر نظم و انضباط دیسیپلین خاصی دارند و توانستند تیم را به شرایط خوبی برسانند. خوشحالم که زیر نظر ایشان کار می‌کنم و مطمئنا روز به روز بیشتر از ایشان یاد می‌گیرم.

تو چندین‌بار با پرسپولیس قهرمان شدی و فضای یه تیم مدعی و قهرمان رو می‌شناسی. فکر میکنی تراکتور هم الان توی همون موقعیته؟
شرایط سال‌های قبل من را مردم می‌دانند، اول اینکه خدا را از این بابت شاکرم. من اول فصل هم گفتم که تیم تراکتور نیاز به زمان دارد چون بالاخره تعداد بازیکنان زیادی در تیم جابه‌جا شدند و اسکلت تیم تغییر کرد و طبیعتا نیاز به زمان داشت. من از هواداران تیم خواهش کردم که فرصت بدهند چون مطمئن بودم این اتفاق رخ می‌دهد. من دوست ندارم الکی بگویم اما جوی که در رختکن و رفاقت و همدلی که بین بازیکنان، کادرفنی، مدیریت و شخص آقای زنوزی هست، واقعا شرایطی است که می‌تواند تیم را به قهرمانی برساند. تراکتور همه شرایط موفقیت را دارد و تیم ما امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و باید از آقای زنوزی تشکر کنیم که به این شهر و استان آذربایجان خدمت می‌کنند تا مردم از داشتن چنین تیمی خوشحال باشند. امیدوارم زحمات ایشان را جبران کنیم و در آخر فصل تراکتور را به لیاقتش برسانیم.

هوادارای تراکتور هم آماده آخرین بازی خونگی تیمشون میشن.
بله هواداران واقعا لطف دارند و همیشه در سرما هم که شده از ما حمایت می‌کنند. در بازی قبلی واقعا جایشان خالی بود و اصلا بازی بدون آنها حس خودش را نداشت و امیدوارم دیگر هرگز محروم نشوند. خیلی خیلی خوشحالم که در بازی با صنعت نفت تماشاگران را خواهیم داشت و انگیزه خاصی داریم که در این دو بازی باقی‌مانده شش امتیاز را به آنها هدیه دهیم تا لطف و محبتشان را جبران کنیم.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: