۱۰۷۲۱
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۴۸
در حالی که یارانه نقدی برخی از مردم ۳۰۰ و برخی دیگر ۴۰۰ هزار تومان است، قرار شده که فرمول دهک بندی یارانه‌ای تغییر کند و صدک جایگزین دهک شود.

در حالی که یارانه نقدی برخی از مردم ۳۰۰ و برخی دیگر ۴۰۰ هزار تومان است، قرار شده که فرمول دهک بندی یارانه‌ای تغییر کند و صدک جایگزین دهک شود.

به گزارش فراتیتر، گویا از سویی قرار است دولت برای کودکانی که دچار سوءتغذیه شده‌اند، یارانه‌ای با عنوان سبد کالا در نظر بگیرد که شامل کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله خواهد شد.

آنطور که معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماه گذشته اعلام کرده بود، این طرح شامل کودکانی می‌شود که توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌شوند.

به گفته عسگریان، شاخص‌های وزارت بهداشت برای دریافت یارانه، لاغری مفرط، کم وزنی، کوتاهی قد و اندازه دور سر در بازه‌های زمانی مختلف است که این افراد بعد از معرفی به وزارت رفاه، سرپرستان آنها شناسایی شده و مبلغ یک میلیون تومان یارانه تغذیه به حساب آنها واریز می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته که مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر فرزند بین دهک ۱تا ۵ و دهک های ۶ تا۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به اضافه مبلغ یارانه واریز خواهد شد اما فقط برای استفاده و خرید مواد درنظر گرفته برای کودک می باشد.

عسگریان اعلام کرده بود که به غیر از خرید ۱۱ قلم کالا، سبزیجات شامل سیب و سیب زمینی، کدو و خرما و دانه‌های مغذی شامل بادام، پسته، گردو و بلغور هم به اقلام کالاهای اساسی این خانوار اضافه خواهد شد.

مشمولان یارانه یلدایی

نمایندگان مردم در خانه ملت در مصوبه‌ای از لایحه هفتم توسعه، دولت را مکلف کردند تا نسبت به تأمین سبد معیشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، پنیر، روغن مایع و ماکارونی برای ۵ دهک اول اقدام کند.

مستمری مددجویان تحت پوشش دونهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کشور در حالی با افزایش ۲۰ درصدی مابه‌التفاوت ۴۰ درصد ابتدای سال مواجه است که هنوز خبری از پرداخت نیست.

البته در کنار اقدامات مثبت دولت سیزدهم، تعلل و یا تاخیر در پرداختی‌های حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد سبب دلخوری و ناراحتی این قشر آسیب‌پذیر شده است. افرادی که در کنار ناراحتی‌های ناشی از معلولیت و مخارج سنگین درمان‌های مورد نیاز که در برهه تورم‌های کنونی واقعا آزرده‌کننده و شکننده است، اکنون نگران عدم واریز مبالغ حمایتی هستند.

کد استعلام یارانه شب یلدا و واریز یارانه شب یلدایی تا ثبت نام یارانه جدید my.gov.ir

طبق اعلام‌های غیررسمی، دلیل عدم واریز یا همان تاخیر در واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اختلالات سیستمی در شبکه واریز وپرداخت بانک‌ها به دلیل همزمانی با واریزی حقوق‌های کارمندان و کارگران در ابتدای هر ماه عنوان می‌شود. براساس این گفته‌ها که البته چندان قانع‌کننده هم نیست، از نیمه شب واریزی‌ها به ترتیب در حال انجام است که به نظر واریزی مستمری تک‌نفره‌ها با تاخیری یک روزه نسبت به دیگر مستمری‌بگیران انجام می‌گیرد.

براساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی، حق پرستاری خانواده‌محور آبان ماه ۱۴۰۲ معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و معلولان ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ: ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز گردید.

کانال معلولان بهزیستی در فضای مجازی در خبری اعلام کرد که: « مستمری آبان ماه ۱۴۰۲ مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز می‌شود»

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز می‌گردد.

درخصوص مستمری آبان‌ماه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز طبق اعلام رسمی روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از طرف مرجع این نهاد پوششی، مبالغ یک‌نفره: ۷۷۰/۰۰۰ تومان، ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰۰ تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰ تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۰/۰۰۰ تومان، ۵نفره: ۲/۴۱۰/۰۰۰ تومان به حساب کارت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این عزیزان واریز گردید.

نمایندگان با تصویب بند الحاقی ۱ ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مقرر کردند که دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه که از سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه ها با حذف خانوارهای پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه های مذکور پرداخت نماید.

براساس بند الحاقی ۳ به ماده ۳۱ این لایحه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۷ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن درباره تامین اقلام اساسی مردم از طریق کالابرگ الکترونیکی موافقت کردند.

پیگیری نتیجه ثبت نام یارانه و معیشتی +مشاهده جواب |refahi.ir

پیگیری نتیجه ثبت نام یارانه و معیشتی جدید بسیار اهمیت دارد، چرا که جاماندگان ثبت نام چنانچه جزو مشمولان باشند، باید در اسرع وقت برای نام نویسی یارانه معیشتی اقدام کنند تا هر ماه این مبلغ به حساب آنها واریز شود. افرادی که سؤال دارند جواب ثبت نام یارانه کی میاد؟ و از کجا بفهمیم یارانه ثبت نام شدیم؟ می‌توانند از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراحل پیگیری وضعیت ثبت نام یارانه را انجام دهند.

ضرورت استعلام و پیگیری نتیجه ثبت نام یارانه

در سال‌های گذشته افرادی که به عنوان ثبت جاماندگان در یارانه معیشتی ثبت نام می‌کردند، مشکلاتی در دریافت یارانه نقدی خود داشتند و حتی افراد زیادی بودند که موفق به دریافت اس‌ام‌اس واریز از طریق پنل پیامکی نشده بودند.

در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند از طریق آن پیگیری پرداخت یارانه و ثبت نام خود را انجام دهند. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که دهک‌های مختلف مبالغ متفاوتی دریافت می‌نمایند. مثلاً دهک‌های بالا جامعه شامل طرح دیگری به عنوان کمک هزینه معیشتی خواهند شد.

استعلام یارانه با کد دستوری

کد دستوری استعلام یارانه و پیگیری پرداخت کمک‌معیشتی علاوه‌بر تلفن گویا و سامانه‌های آنلاین، می‌توانید با استفاده از کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* یارانه خود را استعلام کنید.

پیگیری و استعلام نتیجه یارانه معیشتی از طریق کد ملی و شماره پیامک

چنانچه به دنبال پیگیری نتیجه ثبت نام یارانه و اطلاعات سرپرست خانوار هستید، می‌توانید به شماره ۳۰۰۰۰۰ پیامک دهید و اطلاعات خانوار را دریافت کنید و چنانچه هرگونه مغایرتی در اطلاعات وجود داشته باشد، می‌توانید به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای حل مشکل واریزی یارانه اقدام کنید، داشتن مدارک احراز هویت و مراجعه به پلیس + ۱۰ است.

پیگیری نتیجه ثبت نام یارانه از طریق کد دستوری

اگر افراد نتوانند از طریق سامانه‌های آنلاین و تلفن گویا وضعیت پیارانه خود را استعلام کنند،این امکان را دارند که وضعیت ثبت نام و اطلاعات خانوار را از طریق ثبت کد دستوری بررسی کنند.

برای پیگیری جواب ثبت نام یارانه معیشتی از طریق این روش شما کافی است #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را در گوشی همراه خود ثبت کنید و از وضعیت نتیجه ثبت نام یارانه خود و میزان پرداختی هر ماه مطلع شوید.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: