۱۱۲۲۱
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
تعداد بازدید : ۶۰
در سه ماه گذشته ۱۰ درصد از منابع تبصره ۱۸ وزارتخانه به محصولات فناورانه اختصاص داده شده که معادل ۷۲۰ میلیارد تومان است.

در سه ماه گذشته ۱۰ درصد از منابع تبصره ۱۸ وزارتخانه به محصولات فناورانه اختصاص داده شده که معادل ۷۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش فراتیتر، علی بابایی در سومین رویداد ملی «صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری» اظهار کرد: کار فناوری و دانش بنیان در ایران به دلیل مشکلات مربوط به رقابت و مشوق‌ها در خیلی از صنایع، دشوار است.

وی با بیان اینکه تقریبا محصولات فناورانه در ایران سیاستگذاری متمرکزی نداشت، گفت: بسته سیاست در محصولات فناورانه به زودی از سوی وزارت صمت ابلاغ می‌شود که این امر به کیفیت و رقابت محصولات استراتژیک و سایر موارد کمک می‌کند.  طبق دستور وزیر، لیستی از معاونت علمی دریافت کردیم و به دفاتر تخصصی ارائه دادیم و در این حوزه به شدت سخت گرفتیم تا کیفیت محصولات قابل رقابت، تولیدات مکفی و محصول استراتژیک باشد.

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از لیست هزار تایی که معاونت علمی ارائه کرده، ۱۶۱ محصول نهایی شده که این محصولات استراتژیک و فناورانه هستند، تصریح کرد: مهمترین مسئله شرکت‌های دانش بنیان موضوعات ارز و تعرفه و واردات است و امیدواریم طی هفته آینده این لیست وارد اجرا شود.

وی در پایان گفت: در سه ماه گذشته ۱۰ درصد از منابع تبصره ۱۸ وزارتخانه به محصولات فناورانه اختصاص داده شده که معادل ۷۲۰ میلیارد تومان است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: