۱۱۲۲۲
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
تعداد بازدید : ۴۴
استاندار مازندران: مسائل صیادان در صحن مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، شغلی که صیادان دارند جزء مشاغل مهم جامعه است چراکه در تامین غذای انسان نقش دارند.

استاندار مازندران: مسائل صیادان در صحن مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، شغلی که صیادان دارند جزء مشاغل مهم جامعه است چراکه در تامین غذای انسان نقش دارند.

به گزارش فراتیتر، سید محمود حسینی پور روز پنج‌شنبه هفتم دی ماه در مراسم ماهی‌دار کردن قفس‌های دریایی در لاریم شهرستان جویبار، اظهار کرد: جامعه صیادی در طول سال‌ها با تلاش و توان در جهت احیاء امنیت غذایی کشور نقش‌آفرینی کرده و با کمترین امکانات بیشترین تولید را در سبد غذایی کشور ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه جامعه صیادی در مازندران از قدمت تاریخی برخوردار هستند و جز جامعه نجیب کشورند، افزود: مسائل صیادان در صحن مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، شغلی که صیادان دارند جزء مشاغل مهم جامعه است چراکه در تامین غذای انسان نقش دارند.

حسینی‌پور به نقش مؤثر و دارای مزیای اقتصادی دریا در  مازندران اشاره کرد و ادامه داد: باید دید از این نعمت خدادادی در استان چه بهره‌ای بردیم.

وی با طرح این سوال که اقتصاد دریا در مازندران چقدر رونق پیدا کرده است، گفت: کمترین بهره را از دریا بردیم و باید بگوییم اگر بخواهیم به اقتصاد شیلات در جهان نگاه کنیم، ارزشمندترین اقتصاد جهان اقتصاد شیلات است.

حسینی پور بیان کرد: باید به فکر هزار قفس دریایی در مازندران باشیم و باید بیشترین تولید را در شیلات و دریای مازندران داشته باشیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: باید از خام فروشی محصولات شیلات پرهیز کنیم و فرآوری شیلاتی را داشته باشیم و فرآوری‌ها را با گران‌ترین قیمت در بازار جهانی به فروش می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه به همت بخش خصوصی در مازندران باید مراکز فرآوری شیلاتی داشته باشیم، گفت: در دنیا شرکت‌های تعاونی حوزه‌های مدیریتی را بر عهده دارند باید از شرکت‌های تعاونی حمایت‌های لازم شود و این شرکت تعاونی‌ها وارد بورس شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: