۱۱۴۵۳
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
تعداد بازدید : ۴۳
مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت گفت: صنعت خودروی کشور رقابت پذیر نیست و این اصلی‌ترین مسئله این صنعت است که در قانون ساماندهی خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت گفت: صنعت خودروی کشور رقابت پذیر نیست و این اصلی‌ترین مسئله این صنعت است که در قانون ساماندهی خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش فراتیتر، عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: اگر بن سازه داخلی باشد می‌توان تنوع محصول را روی یک بن سازه مشترک ایجاد کرد و مدام آن را به روزرسانی کرد.

وی ادامه داد: یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار در قانون ساماندهی خودرو رقابت پذیری است که در ماده 2 قانون کاملا مورد تاکید قرار گرفته است.

توکلی لاهیجانی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه 3 میلیون دستگاه خودرو در کشور؛ گفت: برای این میزان تولید، باید از مونتاژکاری فاصله بگیریم و ابتکار عمل بن سازه در اختیار خودمان باشد.

وی گفت: تحقیق و توسعه مشترک، خرید مشترک و تولید مشترک 3 حلقه مهم در زنجیره ارزش خودرو هستند که اگر در صنعت خودروسازی اجرا شوند می‌توان به هم افزایی و رقابت پذیری رسید. بسیاری از غول‌های خودروسازی دنیا، مراکز تولید مشترک دارند و توانسته اند مقیاس تولید را در این مراکز افزایش دهند.

مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت افزود: سال 1397 تحویل خودرو در کشور به 700 هزار دستگاه کاهش یافت و حدود 200 هزار دستگاه هم خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان انباشته شد. در سال 1401 تولید مجددا افزایش یافت و به 1 میلیون و 340 هزار دستگاه رسید، اما همواره نمودار تولید خودرو در کشور نوسان دارد و بالا و پایین می‌شود، زیرا زنجیره تامین مستقل و بن سازه‌ها داخلی نیستند.

وی افزود: صرفا با افزایش تولید نمی‌توان بازار خودرو را مدیریت کرد و باید عرضه هم شفاف شود، از طریق ایجاد سامانه یکپارچه خودرو تلاش کردیم که عرضه را شفاف کنیم تا متناسب با توان تولید خودروسازان، فروش انجام شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: