۱۱۷۹۰
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۴۲
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

بهترین گلزن تاریخ فوتبال امارات در سومین حضورش در جام ملت‌های آسیا به دنبال رسیدن به رکوردی بزرگ است.

بهترین گلزن تاریخ فوتبال امارات در سومین حضورش در جام ملت‌های آسیا به دنبال رسیدن به رکوردی بزرگ است.

به گزارش فراتیتر، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی قطر برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال امارات یکی از تیم‌هایی است که امید زیادی به درخشش در این رقابت بزرگ دارد. علی مبخوت، ستاره امارات و امید نخست این تیم برای گلزنی است. او به امید شکستن یکی از مهم‌ترین رکوردها به قطر سفر می‌کند. تنها دو بازیکن در تاریخ جام ملت‌های آسیا بیشتر از علی مبخوت گل زده‌اند. او در ادوار جام ملت‌ها ۹ گل به ثمر رسانده که یک گل کمتر از لی دونگ گوک از کره جنوبی و پنج گل کمتر از علی دایی، بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌هاست.

اگر او بتواند در این رقابت‌ها بیشتر از پنج گل به ثمر برساند از رکورد اسطوره فوتبال ایران خواهد گذشت و به‌تنهایی بهترین گلزن ادوار جام ملت‌های آسیا خواهد شد. تیم ملی فوتبال امارات در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با تیم‌های ایران، فلسطین و هنگ‌کنگ همگروه است.

نام: علی مبخوت
سن: ۳۳
پست: خط حمله
بازی ملی: ۱۱۳
گل ملی: ۸۴
باشگاه: الجزیره (امارات متحده عربی)

مبخوت دوران حضورش در جام ملت‌های آسیا را با دو گل مقابل قطر در جام ۲۰۱۵ به میزبانی استرالیا آغاز کرد و با گشودن دروازه بحرین، آن هم تنها پس از ۱۴ ثانیه، سریع‌ترین گل تاریخ جام ملت‌های آسیا را به نام خودش ثبت کرد. او سپس در مرحله حذفی مقابل ژاپن و عراق نیز گل زد تا آن مسابقات را با پنج گل زده به پایان برساند.

در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ که به میزبانی امارات برگزار شد، شماره هفت تیم میزبان با گلزنی مقابل هند و تایلند در مرحله گروهی کارش را شروع کرد و سپس مقابل جمهوری قرقیزستان و استرالیا در مرحله یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی گلزنی کرد تا با چهار گل زده و در مجموع ۹ گل در دو دوره به کارش پایان دهد.

او تمام دوران حرفه‌ای‌اش را در الجزیره گذرانده و بهترین گلزن تاریخ باشگاه، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر امارات و بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال امارات است. در میان فوتبالیست‌های پا به توپ حال حاضر، تنها کریستیانو رونالدو (۱۲۸)، لیونل مسی (۱۰۶) و سونیل چتری (۹۳) بیشتر از مبخوت برای تیم‌های ملی‌شان گل زده‌اند.

در فهرست افتخارات فردی مبخوت دو عنوان بهترین گلزن لیگ برتر امارات و بهترین گلزن جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ دیده می‌شود. او همچنین با ۱۴ گل بهترین گلزن مسابقات مقدماتی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: