۱۲۲۰۱
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
تعداد بازدید : ۵۶
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون سه بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا به فینال راه پیدا کرده و در هر سه بار به پیروزی و عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون سه بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا به فینال راه پیدا کرده و در هر سه بار به پیروزی و عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است.

به گزارش فراتیتر، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ ابتدا قرار بود که در چین برگزار شود اما ویروس کرونا و پیامدهای آن باعث شد تا این کشور از میزبانی این رقابت‌ها انصراف دهد و در نهایت قطر به عنوان میزبان انتخاب شود. جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ جمعه پیش رو رسما آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی یکی از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌آید.

ایران یکی از پرافتخارترین تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیاست و توانسته سه بار عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورد. تیم ملی تا امروز سه بار راهی فینال جام ملت‌های آسیا شده است و هر سه بار به پیروزی دست پیدا کرده و همین باعث شده تا سایت عراقی winwin لقب «پادشاه فینال‌ها» را به ایران بدهد.

این سایت نوشت: «سه تیم تاکنون طعم شکست را در فینال جام ملت‌های آسیا نچشیده‌اند که عبارتند از ایران، قطر و عراق. تیم ملی فوتبال ایران را باید پادشاه فینال‌ها دانست؛ چرا که سه بار به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرده و در هر سه بار به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است. این در حالی است که عراق و قطر تنها یک بار به فینال راه پیدا کرده اند و در همان یک بار هم به پیروزی دست یافته‌اند.»

winwin در ادامه نوشت: «تیم ملی فوتبال ژاپن رکورددار قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست. این تیم چهار بار قهرمانی در این رقابت بزرگ را به دست آورده است. اگر سامورایی‌ها، امپراطور این رقابت‌ها باشند ایران را هم باید با سه قهرمانی به عنوان پادشاه برگزید. ایران در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است تا نشان دهد تیمی ریشه‌دار در این رقابت‌هاست. تیم ملی فوتبال ایران در ۱۴ دوره از ۱۷ دوره جام ملت‌های آسیا شرکت داشته که این هم یک رکورد است. آنها در ۶۸ بازی خود در این رقابت ها ۴۱ بار پیروز شده‌اند که این هم یک رکورد به شمار می‌آید. نکته مهم‌تر درباره ایران اینکه آنها رکورددار کسب امتیاز و گلزنی در جام ملت‌های آسیا هم به شمار می‌آیند.»

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: