۱۲۳۷۷
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
تعداد بازدید : ۳۲
در دیدار حساس انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در تورنمنت کرواسی،‌ رحمان عموزاد، دارنده مدال طلای جهان مقابل ابراهیم‌زاده به برتری قاطع رسید تا گزینه اصلی حضور در المپیک پاریس شود.

در دیدار حساس انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در تورنمنت کرواسی،‌ رحمان عموزاد، دارنده مدال طلای جهان مقابل ابراهیم‌زاده به برتری قاطع رسید تا گزینه اصلی حضور در المپیک پاریس شود.

به گزارش فراتیتر، در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ در زاگرب کرواسی، در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۲۱ کشتی‌گیر حضور دارند، رحمان عموزاد در دور نخست مقابل عبداله توپراک از ترکیه با نتیجه ۱۲ بر ۴ به برتری رسید. وی در دور بعد نیز برابر شائو هوا یوان از چین در فاصله ۳۶ ثانیه مانده به پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. عموزاد در این مرحله نیز استریباس از آرژانتین را ۱۰ بر صفر برد و راهی نیمه نهایی شد.

عباس ابراهیم‌زاده، دیگر نماینده ایران در این وزن نیز که در گروه عموزاد حضور دارد،‌ در دور اول مقابل گودردزی ژبیاشویلی از گرجستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم به مصاف بائو ون وی از چین رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید. ابراهیم زاده در یک چهارم نهایی نیز مقابل بنکوفسکی از لهستان ۵ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

عموزاد و ابراهیم‌زاده در مرحله نیمه نهایی در دیداری حساس که حکم انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی برای حضور در المپیک را داشت، رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در پایان عموزاد با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۴ به برتری رسید تا ضمن رسیدن به فینال، با کسب این پیروزی به احتمال زیاد نماینده ایران در المپیک‌ پاریس باشد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۲۵ کشتی‌گیر حضور دارند، یونس امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان پس از استراحت در دور اول، به مصاف  وورنیبای از چین رفت و در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

حسین ابوذری، دیگر نماینده ایران در این وزن در دور نخست برابر توبیاس پورتمانین از سوییس با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد به مصاف وادیم کوریلنکو از اوکراین رفت و با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید. ابوذری و امامی در  در یک رقابت حساس و سرنوشت ساز برای انتخاب ملی پوش وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در المپیک پاریس در یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که در پایان ابوذری با نتیجه ۴ بر ۴ مقابل امامی به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. ابوذری در نیمه نهایی نیز مقابل گادژیف از آذربایجان با نتیجه قاطع ۱۰ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. با راهیابی ابوذری به فینال، امامی نیز به گروه بازنده ها رفت تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

رحمان عموزاد در دیدار پایانی به مصاف وازگن توانیان دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان می‌رود. ابوذری نیز در دیدار فینال با جیسون نولف از آمریکا مبارزه می‌کند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز طبق اعلام فدراسیون کشتی، هادی وفایی پور تنها نمابنده ایران در ابن وزن به دلیل سر وزن نرسیدن مقابل ساموئل شرر از سوییس کشتی نگرفت و از رقابت‌ها کنار گذاشته شد.

فردا پنج‌شنبه و در روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد نیز محمد نخودی و عبدالله‌ شیخ‌اعظمی در ۷۹، کامران قاسمپور و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ و امیرحسین زارع و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به میدان خواهند رفت.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: