۱۲۴۸۰
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
تعداد بازدید : ۳۳
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

قرارداد همکاری بارسلونا و نایکی ممکن است زودتر از تصورات و بر خلاف مفاد قرارداد دو طرف به پایان برسد چرا که بارسا از یک کمپانی دیگر پیشنهادی تاریخی دارد.

قرارداد همکاری بارسلونا و نایکی ممکن است زودتر از تصورات و بر خلاف مفاد قرارداد دو طرف به پایان برسد چرا که بارسا از یک کمپانی دیگر پیشنهادی تاریخی دارد.

به گزارش فراتیتر، نایکی از سال 1998 تولیدکننده البسه ورزشی بارسلونا و اصلی‌ترین اسپانسر این باشگاه بزرگ است. 

این همکاری وارد سال 26 خود شده اما ممکن است به پایان نزدیک باشد. دلیل برای قطع همکاری احتمالی بارسا با نایکی رسیدن یک پیشنهاد مالی عالی از سوی کمپانی آلمانی پوماست.

1976947

پوما در حال حاضر اسپانسر منچسترسیتی است و با این باشگاه تا 2029 قراردادی 650 میلیونی دارد و در هر فصل 65 میلیون یورو به سیتی پرداخت می‌کند. قهرمان اروپا مهم‌ترین باشگاه تحت قرارداد با پوماست ولی اسپورت نوشته است که پیشنهاد مالی پوما به بارسا بیشتر از سیتی است.

بارسلونا تا سال 2028 با نایکی قرارداد دارد و روی کاغذ کمپانی آمریکایی باید سالی 105 میلیون یورو به بارسا پرداخت کند و در سال‌های پیش رو این رقم می‌تواند به شکل ثابت و با متغیرها با 155 میلیون یورو نیز برسد اما در واقع رقم خالص دریافتی بارسا از نایکی تنها 66 میلیون یورو است. 

بارسلونا پس از پاندمی کرونا با بحران مالی روبرو شده و هنوز از نظر اقتصادی به ثبات قبل نرسیده است. به همین دلیل در باشگاه به شکل جدی در حال بررسی پیشنهاد پوما هستند. بارسا از بدهکارترین باشگاه‌های دنیاست و برای خرید بازیکن در تابستان پیش رو هم مشکل خواهد داشت.

با این حال نایکی علی رغم اطلاع از این مسئله کاملا آرام هستند چرا که در قرارداد با بارسا بندهایی گنجانده شده است که به باشگاه کاتالان اجازه نمی‌دهند زودتر از موعد قرارداد را فسخ کنند مگر اینکه غرامت قابل توجهی بدهند ولی بارسا توجهی به این قضیه ندارد.

برخی اعضای باشگاه بارسلونا معتقدند رقم دریافتی از نایکی بسیار پایین‌تر حدی است که باید باشد و لزوم تغییر اسپانسر احساس می‌شود. فشارها روی خوان لاپورتا بیشتر شده و به همین دلیل بارسلونا به شکل جدی پیشنهاد پوما را بررسی می‌کند.

طبق ادعای اسپورت، شروع همکاری احتمالی بارسا و پوما می‌تواند از فصل 26-2025 باشد هرچند بارسا به دنبال راهی است که از همین فصل بعد بتواند با پوما کار را شروع کند.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: