۱۲۴۵۹
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
تعداد بازدید : ۴۲
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

جزئیاتی جدید درباره پرونده تبانی باشگاه بارسلونا با نایب رئیس پیشین کمیته داوران فوتبال اسپانیا منتشر شده است.

جزئیاتی جدید درباره پرونده تبانی باشگاه بارسلونا با نایب رئیس پیشین کمیته داوران فوتبال اسپانیا منتشر شده است.

به گزارش فراتیتر، بعد از گذشته حدود یک سال از انتشار اولین خبر درباره ارتباط بحث‌برانگیز باشگاه بارسلونا با خوسه ماریا انریکس نگریرا، نایب رئیس پیشین کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا، اکنون جزئیاتی جدید درباره این موضوع منتشر شده است.

باشگاه بارسلونا متهم است که در یک بازه زمانی 17 ساله، مجموعاً 7 تا 8 میلیون یورو به نگریرا رشوه داده است تا در عوض آن به گزارش داوری بازی‌ها دست پیدا کند که البته باشگاه کاتالان این موضوع را تکذیب کرده و پول‌های پرداختی را صرفاً برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای در حوزه قضاوت و استعدادیابی عنوان کرده است. با این حال اتهاماتی که پیش از این به بارسا نسبت داده شده بود، همچنان پابرجا است و اکنون جزئیات جدید منتشر شده که این اتهامات را سنگین‌تر کرده است.

طبق گزارش نشریه کنفیدنسیال اسپانیا، اسناد مربوط به شهادت 20 داور لالیگا از جمله آنتونیو متئو لاهوس، سانتیاگو خایمه لاتره و آلفونسو پینو سامورانو منتشر شده است که در آنها مشخص شده باشگاه بارسلونا در دوره فعالیت نگریرا به عنوان نایب رئیس کمیته داوران، خدمات ویژه‌ای را به داوران بازی‌هایش ارائه کرده است. در یکی از این شهادت‌ها ادعا شده است که گروهی از داوران برجسته لالیگا که در طبقه بندی کمیته داوران اسپانیا جزو 4 رده بالا قرار داشتند، گاهاً برای صرف غذا به رستورانی متعلق به نگریرا و همسرش در شهر بارسلونا سر می‌زدند ضمن اینکه رانندگانی با خودروهایی لوکس به هتل محل اقامت‌شان اعزام می‌شد تا آنها را جهت قضاوت بازی‌های بارسلونا به نوکمپ ببرند. باشگاه بارسلونا این موضوع را کتمان نکرده اما مدعی شده که این حرکتش صرفاً برای بالا بردن شأن و جایگاه داوران بوده و هیچ هدف خاصی از آن نداشته است، حال آنکه چنین اقدامی در فوتبال اسپانیا مرسوم نیست.

لاهوس در بخشی دیگر از شهادت‌ خود به برگزاری ضیافت‌های سازمان یافته در رستوران نگریرا اعتراف می‌کند هرچند او و دیگر دیگر داورانی که شهادت داده‌اند، تأکید کرده‌اند که هیچ اطلاعی از احتمال وجود ارتباط پشت پرده میان نگریرا و بارسلونا نداشته‌اند.

در یکی دیگر از شهادت‌های ارائه شده، خایمی لاتره می‌گوید که در دو یا سه مورد، فرزند نگریرا، خاویر انریکس رومئو، او را تا اتاق داوران ورزشگاه نوکمپ همراهی کرده است. البته او در بخش بعدی اعترافات خود می‌گوید که هدف خاور انریکس نگریرا از این کار صرفاً نزدیک شدن به داوران، بازیکنان و مربیان برای تحقق اهداف تجاری و تبلیغاتی خود بوده است نه نوعی تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن داوران به منظور انجام قضاوت‌های جانبدارانه.

در این میان نشریه موندودپورتیووی بارسلونا هم نوشته است که هنوز هیچ پرونده‌ یا تحقیقاتی برای رسیدگی به اتهامات باشگاه بارسلونا به جریان نیفتاده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: