۱۲۵۳۹
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
تعداد بازدید : ۴۸
این کارگر درباره وضعیت تولید سنگ پاسارگاد گفت: در حال حاضر تولیدات این واحد به دلیل افزایش صادرات سنگ به کشور عراق بسیار خوب شده است.

این کارگر درباره وضعیت تولید سنگ پاسارگاد گفت: در حال حاضر تولیدات این واحد به دلیل افزایش صادرات سنگ به کشور عراق بسیار خوب شده است.

به گزارش فراتیتر، یکی از کارگران کارخانه سنگ پاسارگاد واقع در تاکستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از پرداخت علی‌الحساب حقوق خود و همکارانش خبر داد. این کارگر با بیان اینکه؛ کارگران در حال حاضر ۹ماه مابه‌التفاوت حقوق معوقه طلبکارند، گفت: مبالغی که کارفرما طی 9 ماه گذشته به حساب کارگران به عنوان علی‌الحساب واریز کرده، موجب نارضایتی کارگران شده است.

وی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها، کارگران سنگ پاسارگاد را به تنگنا کشانده است، افزود: کارفرما در سال جاری هر ماه به حساب هر یک از کارگران مبلغ ۵ تا ۶ میلیون تومان واریز کرده است.

این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر هر یک از کارگران حداقل ۲۰ و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان از کارفرما بابت حقوق‌های عقب افتاده طلبکارند، در ادامه گفت: کارفرما برای پرداخت طلب کارگران پیشنهاد فروش سنگ داده است اما در بین کارگران، تعداد کمی هستند که می‌توانند برای وصول طلب خود سنگ بفروشند، بر همین اساس طلب این کارگران کمتر از سایر همکاران است.

این کارگر با بیان اینکه جدا از حقوق، بخش زیادی از بیمه کارگران پرداخت نشده است، در تشریح مشکلات بیمه‌ای همکاران خود گفت: حدود ۶۵ کارگر در کارخانه سنگ پاسارگاد مشغول به کار هستند که حق بیمه همه آن‌ها از سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۲۱ ماه پرداخت نشده (7 ماه 1400 ، 8 ماه 1401 و 6 ماه 1402) به همین دلیل اداره تامین اجتماعی شعبه تاکستان هرچند ماه یکبار به دلیل بدهی‌های مالی کارفرما به تامین اجتماعی، از تمدید اعتبار درمان کارگرانی که نیازمند خدمات هستند، خودداری می‌کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر دفترچه تامین اجتماعی کارگران فاقد اعتبار است، مهم‌ترین خواسته کارگران این کارخانه را تمدید دفترچه‌های فاقد اعتبار از سوی تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: در روزهای گذشته با مراجعه تعدادی از همکاران به اداره تأمین اجتماعی تاکستان و طرح درخواست تمدید اعتبار خدمات درمانی، مسئولان تامین اجتماعی این شعبه عملی شدن این امر را منوط به پرداخت مطالبات معوقه کارفرمای کارخانه عنوان کردند.

این کارگر سنگ پاسارگاد با بیان اینکه باتوجه به افزایش هزینه‌های زندگی و وضعیت معیشتی نامطلوب، کارگران نیاز به امنیت شغلی و دریافت هرچه سریع‌تر مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود دارند، افزود: در ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران این کارخانه و اینکه چند ماه حقوق و بیمه نگرفته‌اند، شماری از کارگران خودخواسته محل کار خود را ترک کردند.

او گفت: تعداد کارگران این کارخانه در ابتدای سال جاری به حدود ۱۰۰ نفر می‌رسید اما با تداوم مشکلات کارخانه در حال حاضر تعداد کارگران به حداقل ۶۵ نفر کاهش یافته است.

طبق اظهارت وی؛ مسئولان شهرستان تاکستان به مشکلات کارگران این کارخانه بی‌توجه هستند.

این کارگر درباره وضعیت تولید سنگ پاسارگاد گفت: در حال حاضر تولیدات این واحد به دلیل افزایش صادرات سنگ به کشور عراق بسیار خوب شده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: